Home / Marketing Concept / Zoom-biz Marketing Concept. Altfel.

Zoom-biz Marketing Concept. Altfel.

altfelAltfel.

Ce inseamna marketing? Inseamna comunicarea valorii unui serviciu sau produs catre consumator si este o parte esentiala a oricarui business, pentru ca atrage consumatorul catre produsul sau serviciul targetat. Care este scopul final al marketingului? Obtinerea satisfactiei individului ca si consumator. Insa individul uman este mult mai mult decat un consumator. Iar marketingul este o metoda de manipulare in scopuri comerciale. Marketeri din intreaga lume nu fac altceva decat sa caute metode noi si din ce in ce mai eficiente de a influenta potentialul cumparator. Zoom-biz Marketing Concept inseamna transparenta totala, si iti spune adevarul, pentru ca adevarul este cea mai eficace si mai corecta forma de manipulare.

Prin transparenta proiectelor ai posibilitatea de a alege, de a stii exact la ce participi si ce anume te influenteaza. Specialistii de marketing viseaza la un consumator ideal care sa aleaga ce i se spune. Conceptia noastra despre marketing este diferita. Cum putem comunica celorlalti acest concept de marketing altfel? In continuare va vom arata ca aveti posibilitatea de a alege, si vom informa, ca sa intelegeti alegerea facuta.

Acest tip de marketing creaza nise de piata, care nasc alte nise, multiplicandu-se in din ce in ce mai multe domenii de activitate, formand brand dupa brand. Vom da in continuare un exemplu – un proiect turistic care are ca scop promovarea brandului numit Romania.

Am ales promovarea Transilvaniei ca model pentru ilustrarea conceptului de marketing Zoom-biz pe proiectul de promovare a brandului Romania. Prima intrebare care merita pusa este – cum promovam o regiune?

Vom incepe cu un joc-carte, prin care vom promova un site, care va oferi pachete de servicii turistice, care vor produce nise de piata concentrice, care vor naste alte nise de piata, etc.

Un joc pe calculator pentru copii, joc itinerant care presupune parcurgerea unui traseu prin Transilvania, presarat cu peripetii. Pentru ca despre orice joc in care cei mici se implica, parintii stiu totul si el devine parte integranta a vietii cotidiene. Iar acest joc, ca toate jocurile online, poate dura la infinit.

Si o carte pentru copii, fara de care jocul sa nu poate fi dus pana la capat.

Tema jocului nu este relevanta, noi folosim aici tema vampirului, un brand cu identitate internationala, dar Romania este plina de legende atractive care nu asteapta decat sa fie redescoperite.

Stabilim numele jocului, localitatile de pe traseul pe care el se desfasoara si ce anume dorim sa promovam prin intermediul sau. Scopul este de a crea cat mai multe nise si de a atinge o cat mai mare diversitate. Cum vom face ca acest scop sa fie atins? Pe intreg parcursul jocului povestea este construita astfel incat sa promoveze produse romanesti, locatii de cazare, modalitati inedite de recreere, etc.

In prezent, copiii, tinte ale marketerilor fara scrupule, nu se mai pot increde in metodele normale de informare. Drept urmare este foarte important ca informatiile prezente in joc sa fie construite pe coordonate geografice si socio-culturale reale. In cadrul acestor jocuri copiii castiga arme virtuale, ceea ce nu poate fi evitat daca vrem ca cei mici sa acorde acestui joc interesul dorit. Insa acest joc, ca sa poate fi terminat, are nevoie de o carte, care va ajuta copilul sa il rezolve

Cartea, oferita odata cu jocul, prezinta indicii de rezolvare si de cumparare a bonusurilor/armelor, pe care copilul trebuie sa le afle. Si le va afla numai citind-o. Astfel, incurajam aceasta preocupare atat de neglijata de cei mici – cititul.

Intrucat conditia fundamentala a acestui concept este transparenta,  precizam ca scopul acestui pachet este atat cel al marketingului traditional, cat si – in plus – castigarea a ceea ce numim awareness, constientizare. Informatia obtinuta in urma unui demers este cu atat mai valoroasa pentru cel care o asimileaza cu cat ea imbunatateste calitatile intelectuale ale copilului care si-o insuseste. Cum vom face sa apara nise de piata care sa duca la aparitia altor nise de piata? Vom arata in continuare, intorcandu-ne la exemplul nostru.

Jocul-carte este un suport prin care promovam un site care ofera pachete turistice pliate pe itinerariul jocului. De asemenea, vom prezenta si alte servicii adresate tot unor piete de nisa pe acelasi site, servicii care se distanteaza de conceptul initial al jocului. Vom oferi calatorii foarte diverse pentru toate tipurile de buget si adaptate tuturor categoriilor de clienti.

Ce a promovat acest joc? O zona turistica, contribuind la construirea brandului Romania. Ce a determinat copiii sa faca? Sa citeasca. A trezit in ei dorinta de a cunoaste o zona geografica si i-a introdus in atmosfera reala a spatiului respectiv. Un copil va fi mult mai interesat de ceea ce vede intr-o excursie facuta in locurile pe care le-a parcurs in mediul virtual, pentru ca povestile sunt metoda lui preferata de a cunoaste lumea inconjuratoare.

Care este scopul acestui joc? De a aduce turisti intr-o anumita zona, impreuna cu potentialul financiar al acestora, iar acest potential sa fie investit pe parcursul timpului petrecut in asa fel incat sa aduca cea mai verosimila forma de publicitate, eficienta si gratuita, aceea prin viu grai (word-of-mouth).

Cum vor fi impresionati turistii care vor intra in acest program? Foarte simplu, ei trebuie stimulati sa-si construiasca amintiri, sa cunoasca o alta cultura cu traditiile ei specifice, sa traiasca intens diferite evenimente, sa fie regalati prin experiente culinare traditionale, sa isi realizeze dorintele.

Ce alt proiect lanseaza aceasta carte-joc? Un site care vinde pachete turistice. Acest site va fi diferit de ceea ce exista pe piata, datorita marii diversitati de pachete pe care consumatorul le poate solicita. Va amintim celalalt principiu fundamental al conceptului de marketing Zoom-biz, nisele de piata care determina aparitia altor nise de piata.

Ce ofera acest site? Pachete de servicii turistice personalizate, adica posibilitatea ca pe langa cazare, clientul sa poata alege cum, cu cine si unde isi va petrece timpul in vacanta respectiva. Care este aici telul nostru?  Trebuie sa putem oferi orice tip de activitate pe care clientul respectiv o poate alege .

Datorita diversitatii dorintelor oamenilor privitoare la timpul lor liber, in acest domeniu de activitate piata este imensa. Aceasta este o nisa foarte importanta si de o mare diversitate, care dupa cunostintele noastre nu este utilizata in acest mod nicaieri in lume la ora actuala.

Fiecare poate sa faca ce ii place si sa cunoasca alti oameni, castigand si bani pe deasupra. Pretul unui PFA este mic, si merita. Cum se va desfasura aceasta intalnire? Se intra in contact cu site-ul nostru, iar cand cineva cumpara pachetul de servicii respectiv, persoana/PFA se va intalni cu turistul sau turistii pentru conversatii despre pictura, de exemplu, cu vizite prin muzeele locale, etc. De asemenea – si aici este din nou vorba de nise de piata – prestatorul acestui serviciu va incheia contracte cu restaurante, pub-uri, muzee, cluburi, obiective turistice, etc, unde el nu plateste intrarea sau masa de pranz si unde poate avea un cocktail din partea casei pentru ca a adus clienti .

Ce este esential aici? Identificarea a ceea ce isi doresc oamenii sa faca cu timpul lor liber. Daca isi doresc adrenalina, vor practica sporturi extreme impreuna cu localnici PFA; daca vor petreceri, se vor organiza orice fel de petreceri tematice. Si exemplele pot continua – turism medical, agroturism, etc.

Cum putem determina un turist sa revina in locurile vizitate? Sa dam un exemplu din agroturism. Dati ocazia unui copil sa planteze un pom fructifer, ii trimiteti fotografii pe mail cu pomul impreuna cu care creste, iar mai tarziu, gem facut din fructele rodite de acelasi copac, totul in schimbul unei donatii, si ati obtinut publicitate gratuita word-of-mouth, fidelizare fata de brandul Romania si de serviciile oferite si promovate. Ati obtinut o livada si o piata de desfacere pentru produsele sale ecologice. Si exemplele pot continua la nesfarsit.

brandIn marketing, relatia dintre producator si consumator sau cumparator-vanzator poate fi adversativa sau cooperanta. Cum se va poate obtine identitatea de brand a Zoom-biz Marketing Concept? Prin cooperare, pentru ca aceasta identitate de brand inseamna prestigiu si valoare, care nu pot fi obtinute doar prin profit. Iar aceste nise inca nu exista, sunt create de necesitate, apar si devin profitabile pentru ca este nevoie de ele. O nisa de piata creaza oportunitatea de a oferi servicii si produse unui grup de consumatori pe care alte afaceri i-au neglijat. Cum se intampla asta? Vom arata in continuare  printr-un alt exemplu.

Daca aveti un salon de infrumusetare, cum puteti face parteneriate cu alte firme care vor crea nise de piata?nise de piata Iata – dezvoltati un brand al carui concept central va fi schimbarea de look, si pe langa serviciile oferite specifice salonului dvs., cineva il va invata pe client sa se imbrace, altcineva ii va vinde haine adecvate – si astfel apar servicii personalizate in functie de dorintele clientului, ceea ce va naste parteneriate si nise de piata. Daca doreste recomandari in legatura cu ce carti sa citeasca – parteneriat cu o librarie, daca vrea sa isi depaseasca timiditatea – parteneriat cu un cabinet de psihoterapie, daca vrea sa isi faca dantura, parteneriate cu cabinete de stomatologie. Consumatorul poate dori sa manance ca in inalta societate, ceea ce va crea un parteneriat cu restaurante care pot oferi acest tip de serviciu; pe langa costul mesei clientul poate sa aleaga si un pachet care il invata cum sa manance ori sa gateasca un anumit fel de mancare sau sa il invete despre vinuri, etc.

Ce investesc proprietarii afacerilor cu care se fac aceste parteneriate? Nimic, ei doar fac contracte cu diverse persoane si ofera serviciile pe care le comercializeaza in mod obisnuit, iar asta inseamna marketing gratuit, esential pentru Zoom-biz Marketing Concept. Care este mecanismul economic? Simplu – aceste pachete nu se vand in fiecare zi, iar facand contract cu o persoana care este PFA, ea se va ocupa de tot ce este necesar, si se va multumi cu partea ei. Cum putem obtine rezultate reale si de durata? Numai prin munca si autodeterminare.

Care este scopul acestor exemple? De a comunica tuturor Zoom-biz Marketing Concept. Gratis. Exista un numar incalculabil de nise de piata, si in fiecare dintre ele acest concept este functional.

O nisa naste alte nise.

Marketing gratuit.

Strategie transparenta.

Comunicare.

Reciprocitate.

Parteneriate.

Care este telul nostru?

Impulsionarea segmentelor de piata blocate, si crearea altora noi. In timp, asta va duce la  constientizarea unor valori umane clare. Piata neconcurentiala, marketing fundamentat pe cooperare nu pe adversitate, locuri de munca pentru toti cei care vor sa isi transforme pasiunile in surse de venit, servicii pentru orice buget. Experiente memorabile. Oamenii nu sunt doar niste consumatori, ei sunt fiinte unice si complexe care trebuie privite ca atare. Dorintele fiecaruia pot fi indeplinite, pentru ca toti oamenii vor sa inteleaga si sa participe. La ce anume, asta este alegerea pe care fiecare trebuie sa o faca.

Citeste mai mult aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top