Home / Marketing Concept / Zoom-biz Marketing Concept. DETALII

Zoom-biz Marketing Concept. DETALII

Altfel.

Marketing inseamna comunicarea valorii unui serviciu sau produs catre consumator si este o parte esentiala a oricarui business, pentru ca atrage consumatorul catre produsul sau serviciul targetat. Aceasta pare a fi latura pozitiva a marketingului. Latura negativa nu este decat foarte rar prezentata publicului, anume ca scopul final al marketingului este satisfactia individului ca si consumator. Insa individul este mult mai mult decat un consumator. Iar marketingul este o metoda de manipulare in scopuri comerciale. Marketeri din intreaga lume nu fac altceva decat sa caute metode noi si din ce in ce mai eficiente de a influenta potentialul cumparator. Zoom-biz Marketing Concept crede in transparenta totala, si iti spune adevarul, pentru ca adevarul este cea mai eficace si mai corecta forma de manipulare.

Zoom-biz Marketing Concept iti arata intotdeauna si partea plina si partea goala a paharului iar scopul final este tot obtinerea satisfactiei, insa prin transparenta proiectelor ai posibilitatea de a alege, de a stii exact la ce participi si ce anume te influenteaza, iar aceasta transparenta are un final fericit. Specialistii de marketing viseaza la un consumator ideal care sa aleaga ce i se spune. Conceptia noastra despre marketing este diferita. Noi incercam sa iti aratam ca ai posibilitatea de a alege, si te informam, ca sa intelegi ce poti sa alegi.

In urma studiilor efectuate am constatat ca un proiect turistic este cel mai usor de inteles, asa ca vom exemplifica in continuare cu o situatie din acest domeniu de activitate. Ce este foarte important de mentionat e ca acest tip de marketing creaza nise de piata, care nasc alte nise, ele multiplicandu-se ca o panza de paianjen in din ce in ce mai multe domenii de activitate, formand brand dupa brand. Iar acest concept de marketing este unul complex si care necesita timp, timp investit in mod inteligent, pentru ca rezultatele sunt pe masura. Si acum sa revenim la exemplul nostru. El este un proiect care are ca scop promovarea brandului numit Romania.

Fiind o companie transilvaneana am ales promovarea Transilvaniei ca model pentru ilustrarea conceptului de marketing Zoom-biz pe proiectul de promovare a brandului Romania. Drept urmare, prima intrebare care merita pusa este – cum promovam o regiune?

Vom incepe cu un joc-carte.

Un joc pe calculator, realizat pentru copii, joc itinerant care presupune parcurgerea unui traseu prin Transilvania, presarat cu peripetii. De ce? Pentru ca despre orice joc in care cei mici se implica, parintii stiu totul si el devine parte integranta a conversatiei de zi cu zi.

Si o carte pentru copii, fara de care jocul sa nu poate fi dus pana la capat.

Tema jocului nu este relevanta aici, noi vom folosi in acest exemplu tema vampirului transilvanean, de altfel creatie occidentala, adica vom pleca de la un brand cu identitate internationala-. Insa putem utiliza multe alte povesti atractive pentru copii. In Romania exista destule asemenea legende, originale si mult mai puternice din punct de vedere vizual si conceptual. Trebuie doar redescoperite.

Asadar avem ca punct de plecare mitul vampirului. Acum stabilim numele jocului, localitatile de pe traseul pe care jocul se desfasoara si ce anume dorim sa promovam prin intermediul acestui joc. Scopul nostru este de a crea cat mai multe nise si de a atinge o cat mai mare diversitate, pentru ca intelegem ca oamenii sunt diferiti si au nevoi diferite. Pe intreg parcursul jocului povestea este construita astfel incat sa promovam produse romanesti, locatii de cazare, modalitati inedite de recreere, etc.

De exemplu – vampirul se spala cu apa de la un anumit izvor care are proprietati miraculoase, bea suc de rosii romanesti care ii da putere, se da cu parapanta in Poiana Brasov pentru a-si gasi inamicii, iar exemplele pot continua in functie de imaginatia fiecaruia. Poate fi cuprins in poveste si brandingul facut de printul Charles al Marii Britanii Transilvaniei, (regiunea transilvaneana contine cea mai mare suprafata de padure virgina din Europa, de o extraordinara biodiversitate), iar aici poate fi cuprins turismul de lux, agroturismul, produsele romanesti ecologice, statiunile balneoclimaterice sau cu potential de acest gen, bisericile ardelenesti fortificate, etc.

Stim cu totii ca jocurile online dau dependenta si creaza probleme de comunicare copiilor, insa nu credem in eficienta vreunei solutii de a-i impiedica pe cei mici sa se implice in asemenea jocuri. In prezent, copiii, tinte ale marketerilor fara scrupule, nu se mai pot increde in metodele normale de informare. Drept urmare este foarte important ca informatiile prezente in joc sa fie construite pe coordonate geografice si socio-culturale reale. Stim de asemenea ca in cadrul acestor jocuri copii castiga arme virtuale, si ca acest fapt nu poate fi evitat daca vrem ca cei mici sa acorde acestui joc interesul dorit. Dar jocul, ca sa poate fi terminat, are nevoie de inca ceva, care sa ajute copilul sa il rezolve, atragandu-i totodata interesul si stimulandu-i curiozitatea. Acest joc are nevoie de o carte.

Cartea, oferita odata cu jocul, ofera indicii de rezolvare a jocului si de cumparare a bonusurilor/armelor, prin intermediul unor coduri pe care copilul trebuie sa le afle. Si le afla numai citind-o.

O companie americana care este leader de piata in domeniul productiei de jucarii, Hasbro, a aplicat o strategie de marketing agresiva, distribuind jucarii copiilor considerati “cool”, asa numitii “copii alfa”, in scopul promovarii eficiente. Acest tip de strategie este exact ceea ce Zoom-biz Marketing Concept incearca sa evite. Si va reusi, cu sprijinul dumneavoastra. Jocul este suficient de motivant pentru a determina un copil sa incerce acest exercitiu atat de neglijat in prezent, in special de catre cei mici – cititul.

Intrucat conditia fundamentala a acestui concept este transparenta, dorim sa precizam ca scopul acestui pachet este atat cel in conformitate cu marketingul traditional, cat si – in plus – castigarea a ceea ce se numeste awareness, constientizare. Informatia care este obtinuta in urma unui demers este cu atat mai valoroasa pentru cel care o asimileaza cu cat ea imbunatateste calitatile intelectuale ale copilului care si-o insuseste. Acum ne vom intoarce la acest exemplu de proiect pentru ca el, spuneam, declanseaza progresiv aparitia de nise de piata.

Jocul-carte este un suport prin care promovam un site care ofera pachete turistice pliate pe itinerariul jocului. De asemenea, vom prezenta si alte servicii adresate tot unor piete de nisa pe acelasi site, servicii care se distanteaza de conceptul initial al jocului. Astfel, vom oferi drumetii, calatorii bine documentate si foarte diverse pentru toate tipurile de buget si adaptate nevoilor tuturor categoriilor de potentiali clienti. Lectia continuta aici este ca o calatorie cu o caruta rudimentara poate fi vanduta mai scump decat o plimbare cu limuzina, daca are o poveste care merita spusa.

Asadar, ce a oferit acest joc? A promovat o zona turistica, atat in tara cat si peste hotare, contribuind astfel la construirea brandului numit Romania. A determinat copiii sa citeasca si le-a desteptat curiozitatea. A trezit in cei mici dorinta de a cunoaste in realitate o zona geografica si i-a introdus in atmosfera istorica si socio-culturala a spatiului respectiv. Astfel un copil va fi mult mai interesat de ceea ce vede intr-o excursie facuta in locurile pe care le-a parcurs in mediul virtual si livresc, pentru ca povestile sunt metoda lui preferata de a cunoaste lumea inconjuratoare.

In relatia dintre copil si parinte, ca si in aceea manifestata in cadrul acestui concept de marketing, reciprocitatea este cheia sucesului. Noi alimentam aceasta reciprocitate, si da, ne folosim de interesul copiilor pentru a destepta interesul parintilor. Aceasta este inca o afirmatie pe care ne-o asumam si care face parte din ceea ce noi numim “Declaratia de Transparenta Zoom-biz”. Dupa cum vom vedea, acest concept incurajeaza comunicarea si intermediaza contactele sociale, creaza locuri de munca si readuce increderea oamenilor in ei insisi. Metoda este investigarea realitatii prin joc. Beneficiile sunt intotdeauna ale celor care participa.

Revenind acum la acest joc dat ca exemplu, scopul lui este sa aduca turisti in Romania, sau turisti romani in anumite zone, in cazul de fata in Transilvania, iar odata ajunsi aici, sa faca ce fac toti turistii. Sa cheltuie bani. Important insa este pe ce anume vor cheltui ei acesti bani, pentru ca urmatorul scop sa fie atins, acela de a ne promova prin cea mai eficace si credibila forma de publicitate existenta, care este cea prin viu grai. Cu alte cuvinte, experientele memorabile traite ii vor face pe participanti sa vorbeasca despre ele cu altii, iar acesta va fi primul rezultat al conceptului nostru, publicitate reala si verosimila, gratuita.

Pentru ca turistii sa fie impresionati, ei trebuie stimulati sa-si construiasca amintiri, sa cunoasca o alta cultura cu obiceiurile si traditiile ei milenare specifice, sa traiasca intens evenimente organizate pentru ei sau sa asiste la cele caracteristice zonei respective, sa fie regalati prin experiente culinare traditionale unice, sa isi puna in practica dorintele de a vedea locuri memorabile.

Prin urmare jocul acesta si cartea au lansat un alt proiect, de site care vinde pachete turistice. Acest site va fi diferit de ceea ce exista pe piata specifica, si nu ne referim aici la prezentarea grafica sau la vreo solutie inovatoare de programare, ci la foarte marea diversitate de pachete la care potentialul consumator are acces si pe care le poate cumpara. Va amintim aici celalalt principiu fundamental al conceptului de marketing zoom-biz, nisele de piata care determina aparitia altor nise de piata. Asa ca vom explica acum cum va functiona site-ul.

Pe scurt, vom oferi pachete de servicii turistice personalizate, adica posibilitatea ca pe langa cazare, clientul sa poata alege cum, cu cine si unde isi va petrece timpul in vacanta respectiva petrecuta conform exemplului nostru, in Transilvania. Cu adevarat important este sa putem oferi orice tip de activitate pe care clientul respectiv o alege pentru ziua sau zilele respective de vacanta.

Oamenii fiind diferiti si avand nevoi diferite, trebuie identificat ce isi doresc ei sa faca cu timpul lor liber, si aici, din cauza acestor diferente, avem o piata imensa, trebuie doar inteles acest aspect. Asta inseamna pentru noi turism, iar aici exemplele ar putea continua la nesfarsit. Vor sa socializeze, sa cunoasca oameni cu aceleasi hobby-uri si chiar sa le practice impreuna, vor sa cunoasca pasionati de literatura, sport, arta, alpinism, mountain-biking sau off-road, etc. Copiii pot dori sa participe la concursuri de orientare turistica reale de aceasta data, in urma carora sa fie premiati cu diplome sau medalii cu care sa se poata mandri in fata prietenilor de acasa. Iar aceste pachete de servicii turistice le vor oferi ocazia sa isi petreaca timpul cu cei care au interese comune. Aceasta este o nisa foarte importanta si de o mare diversitate, care dupa cunostintele noastre nu este utilizata in acest mod nicaieri in lume la ora actuala.

Una dintre dorintele elementare ale individului uman este sa cunoasca alti indivizi care gandesc la fel si care au aceleasi interese si preocupari, dar datorita complexelor si timiditatii cat si datorita modului de viata urban orientat catre izolare in spatele tehnologiei, rareori au ocazia aceasta. Ei s-au ratacit in mediul virtual in care complexele dispar, mediu in care locuiesc din ce in ce mai multe ore pe zi prin intermediul avatarurilor pe care si le-au creat in dorinta de a fi personaje fictive care sa le ascunda adevarata personalitate de ei insisi si de ceilalti. Noi oferim o alternativa reala la toate acestea. Vom vedea mai departe cum.

Fiecare poate sa faca ce ii place si sa cunoasca alti oameni, castigand si bani pe deasupra. Pretul unui PFA este mic, si merita. Sa vedem cum se va desfasura practic aceasta intalnire. Se intra in contact cu site-ul nostru, iar cand cineva cumpara pachetul de servicii respectiv, persoana se va intalni cu turistul sau turistii pentru conversatii despre pictura, de exemplu, cu vizite prin muzeele locale, etc. Important este ca prestatorul sa fie cu adevarat pasionat de pictura. Astfel el nici nu va simti ca munceste si se va multumi cu o suma modica pe zi. De asemenea – si aici este din nou vorba de nise de piata – prestatorul acestui serviciu va incheia contracte cu restaurante, pub-uri, muzee, cluburi, obiective turistice, etc, unde el nu plateste intrarea sau masa de pranz si unde poate avea un cocktail din partea casei pentru ca a adus clienti care vor face consumatie in locatia respectiva.

Cel mai important aspect in cadrul acestui exemplu este identificarea dorintelor oamenilor pentru timpul lor liber. Daca s-au saturat de concedii plictisitoare petrecute pe terase de vara, si isi doresc adrenalina, le vom oferi optiunea de a face catarare, parasutism sau parapantism asistat, echitatie sau speologie, si totul cu ajutorul localnicilor PFA pasionati de domeniile respective. Daca vor petreceri, putem organiza petreceri tematice in o mie de feluri, in functie de dorintele lor. Si exemplele pot continua – turism medical, in speranta ca poate intr-o zi medicii romani nu isi vor mai cauta aprecierea aiurea; agroturism, dar practicat in asa fel incat sa reacomodeze turistul metropolitan la realitatile naturale ale vietii rustice de la tara, daca el este interesat, sa vada cum se mulg oile, cum se produce branza sau mierea, cum se face gemul, iar toate aceste ar putea fi facute intr-un mod atractiv inclusiv pentru cei mici. Pentru ca turistul prezentului vrea experiente memorabile, vrea sa scape de rutina petrecerii timpului liber.

Vom continua acum utilizand exemplul unui anumit tip de agroturism interactiv pe care il propunem, si vom arata cum va crea nise de piata.

Una dintre intrebarile esentiale in domeniul turistic este urmatoarea – cum determini un turist nu sa viziteze o zona geografica, ci sa revina acolo? Daca dai posibilitatea copilului familiei de turisti sa planteze un pom fructifer si el va primi pe mail fotografiile acestui pom pe masura ce cresc impreuna; mai apoi, cand copacul va face fructe, poate primi un borcan cu gem din aceste fructe. Se poate intoarce sa vada copacul pe care l-a plantat impreuna cu familia sa. Si totul in schimbul unei donatii. Copilul este fascinat de lumea animalelor, el poate primi un mielusel, cu timpul, va avea o oita care va da lapte, din care se va face branza, produs ecologic pe care el il va primi. Poate avea instalata si o camera web care sa transmita imagini in timp real din locul in care traieste animalutul domestic preferat. Si va putea mereu sa se intoarca pe locurile unde creste copacul plantat cu mainile lui, si unde creste animalul lui favorit. Mai mult decat atat, va dori sa revina. Si exemplele pot continua.

Astfel, ati realizat o livada de pomi fructiferi, o piata de desfacere pentru produsele ecologice obtinute, fidelizare fata de brandul Romania, publicitate eficienta word-of-mouth, si totul cu minimum de investitie si un marketing care nu ridica nici un fel de cost, pentru ca este gratuit.

Societatea moderna este alienata, adica este formata din indivizi umani prizonieri ai marilor aglomerari urbane, foarte distantati de tot ce inseamna natural si firesc, iar aici noi putem avea o mare contributie. Putem ajuta copii, atat din marile orase romanesti cat si din strainatate, sa asiste la spectacolul naturii si sa participe la diferitele activitati specifice mediului rural traditional. Astfel isi vor construi amintiri unice si vor fi mult mai pregatiti pentru realitate, prin contactul direct cu natura.

Partea financiara a acestui proiect este mult mai usor de realizat decat pare la prima vedere, atata timp cat oamenii vor intelege ca impreuna sunt puternici, si ca nu trebuie sa perceapa piata intr-un mod agresiv si ofensiv, intrucat este loc pentru toata lumea. Insa pentru proiecte puternice si mai ales originale. Mai mult decat atat, aceste proiecte, inclusiv exemplele de mai sus, nu se adreseaza exclusiv consumatorului strain, ci si celui autohton, care este de asemenea interesat de a-si trai viata ca o suita de momente memorabile si, de ce nu, profitabile.

In marketing, relatia dintre producator si consumator sau cumparator-vanzator poate fi adversativa sau cooperanta. Zoom-biz Marketing Concept mizeaza pe cooperare, pentru a putea obtine identitatea de brand, pentru a face brandul Zoom-biz usor de recunoscut. Iar aceasta identitate de brand inseamna prestigiu si valoare, care nu pot fi obtinute doar prin profit. Cat despre aceste nise, ele inca nu exista, sunt create de necesitate, apar si devin profitabile pentru ca este nevoie de ele. O nisa de piata creaza oportunitatea de a oferi servicii si produse unui grup de consumatori pe care alte afaceri i-au neglijat. In continuare vom da un alt exemplu pentru a ne face cat mai bine intelesi.

Daca aveti un salon de infrumusetare, iar publicul targetat sunt oamenii cu venituri medii si mari, puteti face parteneriate cu alte firme care vor crea nise de piata in urmatorul mod: dezvoltati de pilda un brand al carui headline va fi “noi iti schimbam look-ul”, si pe langa serviciile oferite specifice salonului dvs., cineva il va invata pe client sa se imbrace, altcineva ii va vinde haine adecvate noului look – iar de aici apar servicii personalizate in functie de ce isi poate dori clientul respectiv, ceea ce va naste parteneriate si nise de piata. Daca doreste sfaturi pentru cum sa isi recucereasca partenerul, recomandari in legatura cu ce carti sa citeasca – parteneriat cu o librarie, daca vrea sa isi depaseasca timiditatea sau sa scape de anumite complexe – parteneriat cu un cabinet de psihologie sau psihoterapie, daca vrea sa isi faca dantura, parteneriate cu cabinete de stomatologie. La aceasta schimbare de look, ca sa continuam pe linia exemplului propus, pot contribui multe alte aspecte. Astfel, clientul poate fi stimulat sa doreasca sa manance ca in inalta societate, ceea ce va crea un parteneriat cu restaurante care pot oferi in mod direct acest tip de serviciu; pe langa costul mesei clientul poate sa aleaga si un pachet care il invata cum sa manance ori sa gateasca un anumit fel de mancare sau sa il invete despre vinuri. El poate fi instruit ce fel de tinuta vestimentara sa poarte la anumite evenimente, ce se serveste la un vernisaj, cum sa se adreseze unor persoane in functie de natura reuniunii la care participa alaturi de acestea, etc.

Proprietarii afacerilor cu care se fac aceste parteneriate nu investesc nimic, ei doar fac contracte cu diverse persoane si ofera serviciile pe care le comercializeaza in mod obisnuit, iar asta inseamna marketing gratuit, esential pentru Zoom-biz Marketing Concept. Mecanismul economic este simplu – aceste pachete nu se vand in fiecare zi, astfel incat facand contract cu o persoana care este PFA, ea se va ocupa de tot ce este necesar, si se va multumi cu partea ei. Numai prin munca si autodeterminare se pot obtine in timp rezultate reale.

Daca clientela nisei tale de piata sunt cei cu venituri mici, ne vom axa pe numarul de pachete oferite si pe complexitatea lor. Sa continuam pe linia exemplului de mai sus. Si cu putini bani iti poti schimba lookul. Cu preturi mai mici, poti fi invatat sa te imbraci cu haine unicat de tip second hand, sau pot fi identificate in piata specifica croitoriile mici, sau cele nou deschise care muncesc la realizarea identitatii brandului propriu si care vor face discounturi sau vor oferi preturi promotionale. Consumatorul va fi determinat sa utilizeze aceste pachete de eficienta lor. De pilda daca nu stii cum sa te imbraci vei cheltui mai mult cumparand haine care nu ti se potrivesc si tot nu vei fii multumit de look-ul tau. Ideea este foarte simpla – adaptam serviciile oferite la bugetul tau.

Scopul acestor exemple este acela de a comunica tuturor gratis Zoom-biz Marketing Concept. Insa ele sunt doar exemple. Exista un numar incalculabil de nise de piata, si in fiecare dintre ele acest concept este functional. O nisa naste alte nise. Marketing gratuit. Strategie transparenta. Comunicare. Reciprocitate si parteneriate. Telul este impulsionarea si “desteptarea” segmentelor de piata blocate, si crearea altora inca neexplorate. In timp, asta va duce la  constientizarea unor valori umane simple si elementare. Piata neconcurentiala, marketing fundamentat pe cooperare nu pe adversitate, locuri de munca pentru toti cei care doresc sa isi transforme pasiunile in surse de venit, servicii pentru orice buget. Experiente memorabile. Oamenii nu sunt doar niste consumatori, ei sunt fiinte unice si complexe care trebuie privite ca atare. Dorintele fiecaruia pot fi indeplinite, pentru ca toti oamenii vor sa inteleaga si sa participe. La ce anume, asta este alegerea pe care fiecare trebuie sa o faca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top