Home / Zoom Biz / Studiu de marketing Zoom-biz

Studiu de marketing Zoom-biz

 

– Program de Marketing –

Zoom-Biz Marketing Concept

Cuprins

1.Denumirea firmei, activitaţi desfăşurate, coduri CAEN

2. Obiective prevazute

3. Justificarea alegerii programului de marketing

3.1. Oportunitatea de marketing

3.2. Analiza PEST

3.3. Fortele lui Porter

4. Produsele si serviciile prevazute a se comercializa in urma proiectului propu

5. Descrierea procesului tehnologic/de vanzare/de consum/de achizitionare

6.Descrierea investitiei necesare

7.Necesarul de personal

8. Activitatile prevazute pentru implementarea proiectului

9. Strategia de marketing propusa

10. Ipotezele si riscurile majore (Analiza SWOT)

 

 

1.Denumirea firmei, activitaţi desfăşurate, coduri CAEN

 

Zoom-biz.ro este o companie ce are ca obiect de activitate promovarea in mediul online a afacerilor din toate domeniile precum si oferirea solutiilor de marketing si branding pentru mediul respectiv.

Compania a fost infiintata din dorinta de a imbunatati calitatea vietii si serviciilor oferite, atat romanilor cat si oamenilor de pretutindeni, si totodata, de a demonstra ca a avea curajul asumarii unei idei originale inseamna a face primul pas catre succes.  Conform datelor de la Registrul comerţului compania Zoom-biz este înregistrată având codurile CAEN – 7312 – Servicii de reprezentare media si – 7311 – Activitati ale agentiilor de publicitate.

 

2. Obiective prevazute

Obiective pe termen scurt:

  • Crearea si cresterea notorietatii brandului Zoom-biz, precum si a  brandului  Romania.
  • Cresterea notorietatii produselor traditionale romanesti si a tuturor antreprenorilor romani din toate domenile  de activitate.
  • Cresterea cotei de piata a brandului romanesc autentic.
  • Cresterea numarului locurilor de munca din  toate domeniile de activitate vizate de proiectul dezvoltat.
  • Crearea constiintei civice si dobandirea de awareness prin implicarea tuturor celor care doresc sa participe
  • Vizibilitatea brandului propriu.
  • Cresterea traficului pe website-ul propriu.

Obiective pe termen lung:

  • Dezvoltarea brandurilor nationale, a economiei si infrastructurii romanesti.
  • Continuitate in construirea brandului Romania.
  • Dezvoltarea website-ului propriu.
  • Cresterea numarului de produse desfacute pe piata interna si externa.
  • Cresterea numarului de persoane implicate in proiect.
  • Fidelizarea clientilor fata de brandul Zoom-biz.
  • Cresterea calitatii servicilor oferite.
  • Crearea de noi piete.

Obiective cantitative:

  • Cresterea numarului clientilor.
  • Cresterea numarului colaboratorilor.
  • Cresterea  cotei relative de piata.
  • Cresterea numarului de vizitatori pe website-ul propriu.
  • Obtinerea suportului si sustinerii a cat mai multor institutii abilitate si specializate in diversele domenii specifice.
  • Obtinerea de fonduri europene.
  • Cresterea vanzarilor.

Obiective calitative:

  • Crearea unei imaginii pozitive a  brandului de tara si a Romaniei in general.
  • Crearea unei identitatii unanim cunoscuta a produselor si serviciilor romanesti.
  • Pozitionarea companiei intre liderii pietei.
  • Cresterea PageRank-ului.
  • Asigurarea si mentinerea unor standarde cat mai inalte de calitate.
  • Fidelizarea clientilor.
  • Constientizarea  si conservarea valorilor nationale.

 

 

3. Justificarea alegerii programului de marketing

3.1. Oportunitatea de marketing

 

Expansiunea companiilor multinationale din ultima decada pe piata romaneasca a condus la pierderea identitatii printre multibranduri, fapt care ne-a determinat sa actionam pentru a estompa efectele acestui fenomen ce aduce anual milioane de euro investitorilor straini in defavoarea economiei romanesti si a antreprenorilor nostri.

In societatea romaneasca actuala se urmareste imbogatirea brandurilor venite in Romania datorita conditiilor economice favorabile, care sunt o piata in plina dezvoltare si un cost foarte scazut al fortei de munca.

Conceptul nostru de marketing aduce o viziune noua care inseamna informare corecta a consumatorului de produs sau a utilizatorului de servicii, prin adoptarea transparentei si constientizarii totale. Zoom-biz Marketing Concept iti ofera toate detaliile  din culisele jocului. Noi credem ca prin transparenta totala consumatorii au sansa sa constientizeze toate beneficiile si implicatiile aduse de interactiunea lor cu produsele/serviciile oferite. Scopul final este acela de a  obtine satisfactia consumatorilor  printr-o colaborare  ce implica o relatie de reciprocitate de tip win-win.

Prin acest concept nou vrem sa relansam economia romaneasca, sa relansam brandul de tara si sa ii aducem notorietate astfel incat sa ne bucuram de toate beneficiile  statutului de tara europeana dezvoltata.

Ne diferentiem de toate celelalte companii din domeniu prin solutii si ideii unice de marketing care vin in intampinarea nevoilor clientilor prin crearea de nise de piata care inca nu au fost descoperite sau capitalizate. Ideea noastra inovatoare utilizeaza resurse existente  deja pe piata insa neutilizate intr-o maniera corespunzatoare  pentru eficientizarea si maximizarea productivitatii acestora.

Romania are nevoie de o astfel de actiune si de acest proiect deoarece  imaginea si identitatea, atat cea vizuala cat si cea economica si socio-culturala a tarii noastre au suferit de-a lungul timpului o degradare continua din cauza diferitilor factori decizionali care au neglijat aceste aspecte esentiale pentru orice natiune cu identitate europeana.

Studiile efectuate in vederea cercetarii potentialului pietei au relevat faptul turismul este un concept mai usor de inteles pentru ceea ce dorim noi sa demonstram. Asadar cel mai important aspect de luat in considerare este acela ca acest segment de piata ascunde o varietate de nise de piata care se vor dezvolta prin proiectul nostru, astfel incat toate aceste nise dau nastere unor altor nise, ce se multiplica continuu.

Scopul primordial al proiectului este acela de a promova brandul Romania. Pentru a fi mai sugestiv, exemplul nostru se refera de la o zona cu o oarecare notorietate internationala – Transilvania.

Conceptul nostru porneste de la un JOC- CARTE, un joc itinerant pe computer pentru copii ce reda tinutul transilvanean autentic si o carte care contine indicii pentru rezolvarea jocului. Urmatorul pas in vederea implementarii conceptului de marketing Zoom-biz este acela de a dezvolta un site cu pachete turistice care deriva din Jocul-Carte. Datorita interesului acordat de catre copil jocului, acesta va dori sa exploreze tinutul real pe care l-a parcurs in timpul jocului, drept pentru care va povesti parintilor experienta sa si ii va face pe acestia sa cerceteze pachetele turistice care sunt disponibile pe site pentru tinutul  explorat de cei mici.

Site-ul turistic ofera pachete atractive pentru cei  mai  pretentiosi clienti, avand  posibilitati multiple de a configura un pachet turistic care se pliaza perfect pe nevoile si pasiunile sau interesele fiecaruia, de la alpinism si pana la ateliere de creatie  vestimentara. Odata ce acestia si-au configurat un astfel de pachet vor veni in respectivul tinut unde vor fi asteptati de persoane specializate sau doar pasionate de domeniile de interes alese de catre turistii pe care ii vor ghida si carora le vor oferi o experienta memorabila. Pe baza serviciilor de cea mai buna calitate putem spune cu siguranta ca feedbackul  dat de calatoriile acestora va fi pozitiv si va face reclama conceptului Zoom-biz prin cea mai  eficienta si credibila metoda de promovare, care este aceea prin viu grai (WOM) .

Asadar identificam deja nise de piata care ulterior dezvolta alte nise precum – un site turistic ce ofera multiple posibilitati de petrecere a timpului liber, o editura de carte, colaborarea cu jurnalisti, scriitori in vederea conceperii cartii, colaborarea cu informaticieni in vederea conceperii jocului, si exemple pot continua. Intrucat mizam pe transparenta totala dorim sa precizam ca scopul JOCULUI CARTE este si acela al marketingului traditional, cat si castigarea unor informatii care aduc in realitatea imediata copilul implicat in joc precum si familia sa; obtinerea de awareness, dezvoltarea constiintei nationale, etc. Dorim sa oferim o alternativa la metodele clasice de marketing si sa readucem in mediul originar individul secolului 21, incatusat de mediile virtuale si detasat de realitatea imediata.

 

 

3.2. Analiza PEST

 

Analiza PEST este o analiza atenta a macromediului companiei care doreste sa patrunda pe o anumita piata in vederea identificarii caracteristicilor si tendintelor specifice, pentru a se putea lua cele mai bune decizii privind tacticile si strategiile de marketing.

Mediul politic

Instabilitatea politica din Romania influenteaza negativ mediul de afaceri. Razboiul politic dintre liderii tarii si coruptia, implementarea asa-ziselor masuri de austeritate cat si punerea intereselor nationale in slujba celor personale ale catorva nou-imbogatiti, au condus la declinul monedei, obligatiunilor si investitiilor.

Romania, tara cu cei mai multi premieri incepand din anul1990 din randul statelor membre ale Uniunii Europene a fost condusa in 2012 de trei guverne, ceea ce a produs intarzieri in planurile de a consolida economia si justitia, educatia si sanatatea. Investitiile straine directe au scazut puternic, de la nivelul record de 9,5 miliarde de euro in 2008 la 1,1 miliarde de euro  in primele noua luni ale anului 2012,  iar leul se situeaza aproape de minimul istoric.

Desi in cadrul campaniilor electorale toate formatiunile politice au promis nenumarate realizari, nici una dintre ele nu s-a indeplinit. Lipsa de predictibilitate si instabilitatea mediului politic romanesc este cel mai important factor de influentare negativa a mediului de afaceri.

Potrivit membrilor UE, disputele dintre presedintele si premierul Romaniei au condus la prabusirea unui guvern si la un vot de demitere a presedintelui, ceea ce a reprezentat un real motiv de ingrijorare in legatura cu starea democratiei romanesti.

Toate acestea au dus la scaderea investitiilor, la majorarea costurilor de imprumut si la deprecierea istorica a leului pana la un minim de 4,652 lei pe euro la inceputul lunii august a anului trecut. Volatilitatea monezii nationale a determinat Banca Nationala a Romaniei  sa opreasca o serie de reduceri de dobanzi, al caror scop era stimularea economiei.

Analistii straini considera ca actuala coalitie de guvernare  nu este constienta de pericolele cu care se confrunta intrucat companiile devin foarte suspicioase privind prezenta intr-o tara in care nu stiu la ce sa se astepte.

Din pacate mediul politic sub actuala guvernare este nesigur,  din cauza modului de guvernare arbitrar si iresponsabil. [1]

Cea mai mare lovitura in ceea ce priveste dezvoltarea Romaniei a fost amanarea aderarii la Schengen datorita deteriorarii neasteptate a conditiei statului de drept Romania, cauzata de conflictul dintre presedinte si premier, fapt care a determinat-o pe  Angela Merkel, cancelarul Germaniei, sa precizeze ca este “inacceptabil ca principiile fundamentale ale statului de drept sunt incalcat intr-o tara a Uniunii Europene”. Aceasta masura a fost luata in mod special pentru ca politicieni romani sa constientizeze gravitatea evenimentelor pe care topt ei le-au declansat.

Mediul politic romanesc este preponderent format din structuri conducatoare contaminate de coruptie, care a luat amploare cu precadere dupa instaurarea regimului democratic, regim care a adus doar un nou val de oportunisti care au construit averi in prejudiciul tarii si poporului roman. Evolutia politica a Romaniei intareste aceste considerente prin manifestari de natura nedemocratica si prin masuri politice care au legiferat saracia numind-o austeritate, si neincrederea in propriile forte.

Mediul legislativ

Acest mediu cuprinde ansamblul normelor juridice şi actelor normative care reglementează desfăşurarea activităţilor comerciale ale entitatilor economice.

In scopul functionarii pietei si a asigurarii unui nivel de protectie a consumatorilor, a fost adoptata la data de 21.12.2007 Legea nr. 363 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, lege care transpune in mod fidel Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European si a Consiliului, din 11 mai 2005, privind practicile comerciale neloiale ale intreprinderilor de pe piata interna fata de consumatori si de modificare a Directivei 84/450/CEE a Consiliului, a Directivelor 97/7/CE, 98/27/CE si 2002/65/CE ale Parlamentului European si ale Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 al Parlamentului European si al Consiliului. Totodata pentru protejarea confidentialitatii in sectorul public, in speta mediul online  a fost  emisa Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protejarea confidentialitatii în sectorul comunicatiilor publice (Directiva asupra confidentialitatii si a comunicatiilor electronice) transpune principiile stabilite de Directiva 95/46/CE în norme specifice pentru sectorul comunicațiilor electronice.

Cea mai recenta actiune in vederea securizarii mediului online si a datelor transferate a fost initiata la Bruxelles in luna februarie 2013 prin Planul Uniunii Europene în domeniul securitatii cibernetice pentru protejarea internetului deschis, a libertatii online si a oportunitătilor generate de internet

Comisia Europeana a publicat, împreună cu Inaltul Reprezentant al Uniunii pentru Afaceri Externe si Politica de Securitate, o strategie în domeniul securitatii cibernetice, precum si o propunere de directiva a Comisiei privind securitatea retelelor si a informatiei (NIS).

Strategia în domeniul securitătii cibernetice, „Un spatiu cibernetic deschis, sigur si securizat”, reprezintă viziunea globală a UE asupra celor mai bune modalităti de a preveni si de a gestiona perturbarile si atacurile cibernetice. Scopul sau este acela de a promova valorile europene de libertate și democratie si de a garanta o crestere a economiei digitale în conditii de siguranta. Sunt prevazute o serie de actiuni specifice care au ca obiectiv creşterea nivelului de rezilienta a infrastructurilor cibernetice, reducerea criminalitătii informatice si consolidarea politicii internationale a UE în materie de securitate cibernetică si de apărare împotriva atacurilor cibernetice.[2]

Uniunea Europeana a anuntat si faptul  ca intentioneaza sa infiinteze un centru specializat de investigatii a infractiunilor informatice care sa monitorizeze criminalitatea online si sa protejeze consumatorii online. Conform Comisiei Europene, peste 1 milion de oameni sunt zilnic victime ale crimelor informatice, costul pierderilor situandu-se in jurul a 291 miliarde de euro.

Mediul economic

Dupa 4 ani in care lumea intreaga s-a zbatut sa iasa din asa-zisa criza economica, zona euro este inca amenintata, in timp ce SUA a avut alegeri prezidentiale, asa ca lupta cu recesiunea a trecut pe planul doi, pe primul loc fiind lupta pentru suprematie si pentru a spori numarul voturilor.

De asemenea, au fost cutremure, inundatii, furtuni, toate lasand pagube majore. In America, plafonul datoriei publice va apasa din nou amenintator pe umerii intregii lumi, iar cei mai multi analisti spun ca aceasta batalie va arunca SUA din nou in recesiunea din care abia scosese capul.

Zona euro va avea aceeasi soarta. Cel mai rau este ca atat companiile, cat si consumatorii s-au obisnuit in acesti patru ani sa stranga cureaua, intoxicati fiind cu asa-zisa politica de austeritate.

Desi rata somajului s-a mai stabilizat la nivel mondial, in continuare milioane de oameni se lupta cu saracia, iar ofertele de munca sunt tot mai putine si prost platite, asa ca nici consumul nu a putut lua vreun avant considerabil.

Potrivit datelor furnizate de Agentia Nationala  Pentru Ocuparea Fortei de Munca, numarul somerilor înregistrati la sfarsitul lunii ianuarie 2013 era de 513,3 mii de persoane. Comparativ cu luna ianuarie din anul 2012, numarul somerilor înregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de  munca a fost mai mare cu 39,8 mii de persoane.

Rata somajului înregistrat în luna ianuarie 2013 a fost de 5,8% în raport cu populatia activa civila totala (5,4% în luna ianuarie 2012). Rata  somajului pentru femei a fost cu 1,4 puncte  procentuale mai mica decat cea înregistrata pentru barbati (5,1% faţă de 6,5%). [3]

La sfarsitul trimestrului I  al anului 2013, rata anuală a inflaţiei s-a situat la 5,25 la suta, plasandu-se in continuare deasupra intervalului-tinta stabilit la valoarea stationara de 2,5 la sută ±1 punct procentual începand cu anul curent.[4]

Mediul economic actual este caracterizat de crestere, mobilitate si inovatie, factori  care sunt de fapt interconexiunile economice, roade ale globalizarii, si consecinte ale  progreselor tehnologice.

Transparenta pietei se afla in centrul ideii de globalizare, ceea ce mareste coeficientul de imitare rapida si facila a produselor si conceptelor organizationale ca intreg. Astazi intreprinderile au acces la resursele concurentei, motiv pentru care care le pot analiza si pot astfel sa isi creasca performantele pentru a le depasi.

În aceste conditii de piata se pune în continuare problema deciziilor pe care ar trebui să le ia compania, cum ar trebui sa decurga implementarea anumitor strategii, iar în acest context este pusa în lumina în primul rand chestiunea mijloacelor financiare necesare. Acest tip de comert interdependent al companiilor poate fi vazut ca un joc ce aminteste de dilema prizonierului (Prisoner’s dillemma).

Dilema prizonierului, reprezentare a unui joc bimatricial 2X2 și incadrata deseori de matematicieni in teoria jocului, nu se aplica numai sistemelor sociale, ci si sistemelor economice.

Dilema prizonierului are ca personaje doi infractori banuiti ca ar fi dat o spargere.  Cei doi sunt închiși în celule separate și li se face, fiecaruia in parte, urmatoarea oferta –  ei pot marturisi sau pot nega furtul; daca ambii neaga, atunci vinovația lor nu va putea fi demonstrata, însa vor primi ca pedeapsa un an de închisoare. In cazul în care unul marturiseste, iar al doilea neaga, primul va fi eliberat, în timp ce al doilea va fi pedepsit cu 5 ani de închisoare. Dacă ambii marturisesc, vor primi fiecare câte 4 ani pedeapsa, iar daca nici unul nu marturiseste, vor primi cate o sentinta de doi ani.

Aceasta dilema arata faptul că, în cazul unui joc, jucatorii nu aleg solutia optima pentru toată lumea, deoarece în practică tind să mărturisească pentru a obține avantaje personale. Astfel, fiecare jucator îl tradeaza pe celalalt, marturiseste fapta și primeste o pedeapsa de 4 ani de inchisoare cand s-ar fi putut alege cu o pedeapsa de un singur an dacă ar fi mintit.

Acest paradox functioneaza si în cazul economiei din Romania, deoarece actorii de pe piață sunt nevoiti sa ia tot timpul decizii fara a cunoaște strategiile si deciziile concurentei.

Dilema prizonierului poate fi exemplificata cu ajutorul cheltuielilor de marketing ale companiilor de telefonie mobila de pe piața oligopol romaneasca. Doar cheltuielile acestor companii pentru reclama tiparita se ridica la 2,5 milioane de euro pe semestru. Desi piata nu se extinde, iar numarul de clienti nu urmeaza să sufere modificari mari, aceste companii investesc sume uriase în publicitate pentru ca, în cazul unei investitii doar de o parte, cota de piata a partii concurente ar scadea. Daca insa toti actorii de pe piata si-ar diminua aceste investitii, furnizorii de servicii de telefonie mobila si-ar mari cu totii profiturile. [5]

Mediul socio-cultural

Incepand cu anul 1990, Romania a trecut prin transformari profunde ce au modificat radical directiile si modelul dezvoltarii sociale. Aceste transformari au determinat nu numai schimbarea viziunii de ansamblu asupra modalitatilor de sustinere economica a sectorului social  dar au si marit incidenta diferitelor riscuri sociale.

In anul 2012 procentul celor care foloseau internetul  era de 48,7%  in randul celor care aveau peste 15 ani. Totodata numarul femeilor care utilizeaza internetul a cunoscut o crestere mai mare decat numarul barbatilor. In 2012 aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7,7% iar cel al femeilor cu 9,3% comparativ cu anul 2010. Acest studiu arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si un procent de 52% persoane cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

Mediul rural inregistreaza o dinamica buna avand o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6,7% fata de 2010.  Cea mai mare crestere a acestui domeniu se inregistreaza in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza internetul.

Mediul online este tot mai  agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani.

Un fapt relevant este faptul ca utilizarea Internetului a crescut in randul persoanelor mature cu varste intre 35-44 ani cu mai mult de 15% comparativ cu anul  2010 si aproximativ 8% pentru intervalul de varsta 45-54 ani. Femeile se orienteaza cu precadere spre site-uri cu tematica destinata universului feminin, barbatii preferand jocurile on-line, site-urile de sport, cele cu muzica online sau domeniile xxx. Preferintele romanilor se schimba insa pe parcursul anului, in functie de factorii precum varsta, educatia sau veniturile dar si in functie de perioada anului, acestia indreptandu-si atentia de sarbatori catre site-uri de cumparaturi fata de celelalte perioade ale anului, cand viziteaza site-uri informative sau de divertisment.

Nivelul educational in Romania

Acum mai bine de un deceniu populatia activa a Romaniei (15-64 ani) numara 10,5 milioane persoane, ponderea celor cu studii universitare fiind de 9,5%. Totodata, 4,7% erau persoane cu studii postliceale, 32,8% aveau  studii liceale, 24,3% au terminat o scoala profesionala, 20,5% aveau studii gimnaziale, iar 8,2% aveau studii primare sau nu au terminat nicio scoala.

Populatia în varsta de scolarizare (3-23 ani) s-a redus în perioada 2003-2010 cu peste 800.000 persoane, concomitent cu reducerea semnificativa a numarului de copii/tineri cuprinsi în sistemul de educatie: de la 3.847.459 elevi în anul 2003/2004 la 3.353.907 elevi în 2010/2011, accentuandu-se tendinta descendenta înregistrata în ultimii ani.

La nivelul anului 2010 a continuat tendinta de crestere a ponderii populaţiei care a absolvit o forma de invatamant, din totalul populatiei active. Datele evidentiaza ca în totalul populatiei active sunt tot mai putine persoane fara studii.

Comparativ cu celelalte grupe de varsta, tinerii din grupa de varsta 15-24 de ani continua sa se confrunte cu cele mai mari dificultati de insertie profesionala. Rata somajului la tineri a crescut cu peste 2 puncte procentuale in comparatie cu anul precedent, atingand 22,1%, valoare usor ridicata fata de media UE (20,4%). Cea mai ridicata rata a somajului s-a inregistrat in cazul absolventilor de invatamant profesional din mediul urban (32,6%).

Conform comunicatului de presa cu titlul “Accesul tinerilor pe piata fortei de munca” al INS, rata de insertie pe piata muncii a inregistrat cele mai ridicate valori in cazul absolventilor de invatamant superior. Dintre acestia, peste 60% lucrau deja la un an de la incheierea studiilor. Rata de insertie a persoanelor de 25-34 de ani care au parasit sistemul de educatie a fost de 33,6% la un an de la incetarea studiilor. Pe locul secund se afla absolventii de invatamant postliceal si de maistri, cu o rata de insertie de aproape 50%. Absolventii de liceu sau cei de invatamant profesional ating rate de insertie ceva mai scazute, aproximativ 34% din fiecare categorie avand un loc de munca la 1 an de la absolvire. Cele mai scazute rate de insertie se regasesc la persoanele cu nivel scazut de educatie: absolventii de gimnaziu, de invatamant primar sau cei care nu au absolvit nici o forma de invatamant. In cazul acestora, sansele de integrare pe piata muncii sunt foarte scazute, doar 14,6 dintre acestia avand un loc de munca, la un an dupa parasirea sistemului de educatie. [6]

Aprecierea calitatii vietii

Aprecierea schimbarilor care s-au produs în societatea romaneasca după 1989 se inscrie intr-o nota extrem de pesimista. În 2010, peste jumatate din cetateniii romani chestionati (54%),  considera ca transformarile au fost negative, fata de numai 13% care le consideră pozitive. Conform datelor oferite de Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii, majoritatea populației se declară pesimistă, 53% dintre respondenți considerând că peste 10 ani condițiile de viață vor fi mai rele sau cu mult mai rele decat sunt in prezent.

Mediul tehnologic

Conform unui studiu GFK procentul celor care utilizeaza internetul in Romania a crescut cu 8% in decursul a doi ani, studiu efectuat pe 40.000 subiecti in decursul anilor 2010-2012. În România statisticile internautilor spun că există peste 9.642.383 utilizatori, dintre care 5.374. 980 au cont pe Facebook.

Numărul de smartphone-uri active a fost de 1,3 miliarde la sfârşitul lui 2012. Numărul de abonamente şi cartele la nivel global a fost estimat la 6,7 miliarde, în ciuda faptului că numărul de terminale mobile a fost de doar 5,3 miliarde. Streaming-ul video a reprezentat 59% din traficul pe Internet realizat cu ajutorul telefonului mobil. Consumul mediu lunar al unui utilizator de smartphone a fost de 500 MB de date. Viteza medie cu care datele au fost livrate, fie pe smartphone, fie pe telefon obişnuit, s-a situat la 504 Kbps. În cazul smartphone-urilor, viteza medie de transfer a fost de 1,8 Mbps.

Din populatia totala a Romaniei de 21.848.504 milioane  9.642.383 milioane sunt utilizatori de internet cu o rata de penetrare de 44, 1%. Din acest procent  5.374. 980 milioane sunt utilizatori de facebook cu o rata de penetrare de 24.6%, conform Strategy Analytics Inc.

Internetul este in plina expansiune si se estimeaza ca aceste cifre vor creste considerabil dat fiind faptul ca mediul online este dinamic si in continua expansiune.

Mediul ecologic

Acest mediu contine de toti factorii care influenteaza in sens negativ sau pozitiv mediul inconjurator. Proiectul nostru vizeaza implicarea activa in ecologizarea regiunilor tarii cat si producerea unor bunuri si prestarea de servicii care sa fie in deplina concordanta cu valorile traditionale si cu normele ecologice  in vigoare.

În Romania, problema brandingului de tara a atins un entuziasm considerabil în anul 2004 cand a fost înfiintat grupul de lucru pentru imaginea Romaniei peste hotare, având ca membri reprezentanti ai bancilor, ai opozitiei si personalitati culturale. Comitetul a organizat câteva intalniri ad-hoc, dar, neavand o structura organizationala stabila, si-a încetat în cele din urma activitatea. Continuand aceasta tendinta, anii urmatori au adus o efervescenta extraordinara referitoare la subiectul brandingului de tara, care a fost dezbătut pe larg în mass media si în mediile politice.

În ultimii ani, Romania a promovat cam la intamplare diferitele  componente ce contribuie la crearea unei imagini nationale: turismul, Brancuşi, produsele “made in  Romania”, festivalul George Enescu, Festivalul International de Teatru de la Sibiu si diverse targuri comerciale. Asadar, in momentul de fata Romania nu detine nimic concret, diverse organisme avand idei si propuneri despre ceea ce ar putea insemna un brand de tara. Deţinem simboluri, care ne reprezinta şi care sunt cunoscute în lume si au un potential de dezvoltare foarte mare insa  nu sunt  cuprinse într-o strategie unitara de realizare şi susţinere a brandului Romania.

Cu toate ca majoritatea turistilor straini au preferat alte destinatii, rămân totuşi unii dintre ei care străbat cărări de munte, în căutarea unor locuri cu adevărat impresionante, a lăcaşelor de cult, a peisajelor mirifice si a aerului sănătos. Romania are multe de oferit, trebuie doar sa fie redescoperita.

In Romania existǎ 7.737 unitati de cazare clasificate, conform ultimului raport ce contine lista structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate din Romania oferit de Ministerul Turismului la sfarsitul lunii noiembrie a anului 2012, acestea cunoscand o crestere semnificativa fatǎ de anul 2011.

Dintre acestea cele mai multe sunt pensiunile turistice – circa 3.920 de unitǎti, impǎrtite in pensiuni turistice in localitǎti si orase, pensiuni agroturistice si pensiuni turistice rurale. Pensiunile aflate in orase si localitǎti sunt cele mai reprezentative, peste 3.650 de unitǎti.

Numǎrul hotelurilor in Romania  este de 1.425, la care se adaugǎ hotelurile pentru tineri sau cele cu apartamente, iar numǎrul vilelor a ajuns la  771.

O crestere semnificativa in ultimii ani o are segmentul de inchirieri de apartamente in regim hotelier care este acoperit de  aparthoteluri – 24 clasificate, apartamente de inchiriat – 78 clasificate, si camere de inchiriat – 511 clasificate. Aceste cifre nu se refera la numarul camerelor sau a apartamentelor, ci la firme sau persoane fizice autorizate care oferǎ cazare turistilor, de aceea in realitate numarul apartamentelor inchiriate in regim hotelier este mult mai mare.

Conform aceluiasi raport se mai indicǎ faptul ca la nivel national circa 516  unitǎti de cazare clasificate ofera conditii la 1 stea, 2.618 oferǎ conditii la 2 stele, 3.720 oferǎ conditii la 3 stele, 770 oferǎ conditii la 4 stele si 112 ofera conditii la 5 stele.[7]

Totodata, resursele naturale ale Romaniei sunt inca bogate, incluzand ape de suprafata şi subterane, terenuri agricole fertile, petrol şi gaze naturale. Tara noastra dispune de o mare varietate a zacamintelor naturale, in prezent fiind exploatate resurse diverse, de la andezit, ape minerale si calcar, pana la uraniu, cupru, huila sau sare.  Judetele cele mai bogate in resurse sunt Bihor, Hunedoara si Cluj. Astfel, in subsolul terenurilor din judetul Hunedoara se afla resurse diversificate, de la andezit, huila, nisip si pietris pentru constructii, la ape balneoterapeutice, argila, bazalt, aur si argint.

In Bihor se intalnesc ape geotermale, ape minerale necarbogazoase, calcar si minereuri polimetalice si auro-argentifere, iar in judetele Neamt si Suceava se afla singurele rezerve de uraniu date in exploatare din tara noastra. Resursele de hidrocarburi se afla in mare parte in zonele de centru si sud ale Romaniei.

Identificam astfel un potential de dezvoltare foarte mare, insa pentru a putea ajunge la exploatarea acestui potential este necesar aportul tuturor celor implicati.

 

            Analiza PEST vizeaza monitorizarea tuturor factorilor macromediului in mod constant si in interdependenta cu toti ceilalati factori ai micromediului. Urmarirea evolutiilor şi tendintelor mediului de marketing este o sarcina dificila, insa orice schimbare majora a oricărui factor amintit poate avea un impact puternic asupra obiectivelor şi planurilor de marketing ale companiei.

 

       3.3. Fortele lui Porter

 

Avand in vedere faptul ca am analizat macromediul companiei este necesar sa avem in vedere si micromediul acesteia pentru identificarea particularitatilor si adaptarea strategiilor firmei in vederea asigurarii unui real succes.

Modelul lui Porter ajuta companiile sa analizeze toti factori care au impact asupra entitatii si se determina în funcţie de următorii factori:

I. Firmele nou intrate pe piaţă

Intrucat economia romaneasca se afla la un nivel inferior tarilor dezvoltate, investitorii straini sunt perceputi ca fiind foarte importanti pentru dezvoltarea comunitatii.

Tocmai datorita acestui considerent numeroase companii internationale au patruns pe piata romaneasca si au stopat astfel dezvoltarea companiilor romanesti. Prin acest proiect dorim sa stimulam economia romaneasca si antreprenorii romani sa se dezvolte. Zoombiz Marketing Concept vine pe piata cu o idee inovatoare care este piatra de temelie a unei economii ai carei dezvoltatori suntem chiar noi insine.

Conceptul de bariera la intrarea pe piata este abordat în contextul globalizarii, deoarece mediul concurential este marcat de mondializarea pietelor, care atrage multiplicarea aliantelor de firme si a fuziunilor, pe de o parte, şi decompartimentarea pietelor nationale cu efecte deosebite asupra mecanismelor pietei – pe de alta parte.

Barierele administrative la intrarea si iesirea de pe o piata sunt o povara semnificativa impusa de stat antreprenorilor şi consumatorilor.

Instrumentele prin care autoritatile controlează intrarea şi iesirea de pe piata constau în impunerea detinerii unor licente sau a apartenentei la anumite asociatii profesionale, in obtinerea unor aprobari, in introducerea unor tarife, taxe, în reglementarea salariului minim, precum si în povara birocratica pe care o suporta cei ce doresc să înfiinteze sau să lichideze o firma. Conform unor statistici în Romania durează 10 zile pentru a înfiinta o firma si 3,3 ani pentru a o lichida.

Identificam astfel atat bariere de intrare cat si de iesire de pe piata, pe care firmele care isi fac debutul pe piata concurentiala le iau in calcul, si nu de putine ori, companii care nu sunt rentabile raman in circuitul comercial tocmai din considerentul ca lichidarea acestora ar fi mult prea costisitoare.

In ceea ce priveste mediul virtual,  pentru dezvoltarea unui magazin online in care sa ne putem comercializa produsele si serviciile, avem nevoie de o societate economica reala cu documentele de atestare comerciala ale societatii inregistrate la registrul comertului si multiple documente aferente care sa ateste veridicitatea si existenta reala a afacerii pe care dorim sa o dezvoltam in mediul online.

Din pacate Romania se afla pe un loc codas in clasamentul usurintei cu care se fac afaceri, datorita faptului ca au crescut costurile procedurii de insolvenţă, costurile implicate de obţinerea autorizaţiilor de construcţii, şi a crescut de asemenea gradul de impozitare a forţei de muncă. Toti acesti factori fac ca cei care doresc sa intre pe piata sa analizeze cat mai atent planul de business pe care doresc sa il implementeze.

           II. Puterea furnizorilor

Acest aspect reprezinta o parte foarte importanta a conceptului prezentat aici,  datorita necesitatii  implicarii a cat mai multor persoane pentru a putea determina aparitia si dezvoltarea niselor de piata interconectate si care decurg unele din celelalte. Pentru a putea reusi este nevoie de implicarea tuturor celor care considera ca pot aduce un aport de valoare pentru  ceea ce vrem noi sa construim ca brand de tara si ca branduri 100% romanesti.

Asadar, pentru noi, furnizorii sunt reprezentati de fapt de colaboratorii nostri, intrucat conceptul de marketing pe care il promovam se bazeaza pe principiul fundamental uman care spune ca impreuna suntem mai puternici. Avand in vedere potentialul foarte mare de personal instruit, in special din randul studentilor sau absolventilor de studii superioare, dorim sa implementam sisteme de colaborare cu toate universitatile din Romania.

Populatia activa a Romaniei, adica cei cu varste cuprinse intre 15-64 ani, numara 10,5 milioane persoane, ponderea celor cu studii universitare fiind de 9,5%. Totodata, 4,7% erau persoane cu studii postliceale, 32,8% aveau studii liceale, 24,3% au terminat o scoala profesionala, 20,5% aveau studii gimnaziale, iar 8,2% aveau studii primare sau nu au terminat nicio scoala.

Pana in anul 2009, ponderea celor cu studii superioare aproape ca s-a dublat, dupa cum putem observa in graficul de mai jos. De asemenea, ponderea persoanelor cu studii primare a scazut semnificativ.

 

Sursa:www.businessday.ro

In cifre absolute, numarul persoanelor active cu studii universitare a crescut de la 1 milion in anul 2000 la 1.53 milioane in 2009, iar numarul persoanelor active cu studii primare a scazut de la 0.86 milioane la doar 0.33 milioane.

In ceea ce priveste mediile de rezidenta, situatia arata complet diferit. In mediul urban 25,4% din populatia activa are studii universitare, procent mult superior celui din mediul rural, care este de doar 4%. Pentru a putea face o comparatie luam ca an de referinta  anul 2000, cand  procentele erau de 16% in mediul urban  si respectiv 2,1% mediul rural.

In ceea ce priveste evolutia pe segmentul persoanelor cu studii primare, ponderea lor in totalul populatiei active a scazut in mediul urban de la 2% in anul 2000, la 1,3% in 2009, iar in mediul rural de la 15,3%, la 6%. [8]

Potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici privind locurile de muncă vacante, în evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt înregistrate 9.683 locuri de munca, în perioada 9-15 mai 2013.

La nivel national, pentru persoanele cu studii superioare sunt oferite 708 locuri de muncă, dupa cum urmeaza: ingineri şi subingineri: (inginer mecanic- 33, inginer nave- 21, inginer producţie- 16 etc.), programator- 63, asistent medical generalist- 33, consilier vanzari asigurari- 31, consilier financiar-bancar- 28, inspector asigurari- 23 etc.[9]

Pentru studii medii, profesionale şi lucratori necalificaţi sunt disponibile 8.975 locuri de munca, dintre care: confectioner-asamblor articole din textile – 911; muncitor necalificat în industria confecţiilor- 599; operator confectioner industrial îmbracaminte din tesaturi, tricotaje, materiale sintetice – 447; manipulant marfuri- 349; sofer autocamion/masina de mare tonaj- 246; ospatar (chelner)- 220; mercantizor- 201; vanzator-190; lucrator comercial- 185;  bucatar- 184; sudor- 175 etc.

Dupa cum putem observa datele oficiale contureaza o imagine dezolanta in randul tinerilor care urmeaza o facultate sau tocmai au terminat una. Piata muncii in Romania este  foarte slab dezvoltata, motiv pentru care noi oferim solutii alternative tuturor acelor tineri care doresc sa munceasca in primul rand din pasiune, aducand astfel un plus de valoare atat cunostintelor si experientei lor cat si imbogatindu-le cv-ul. Colaborarea in cadrul unui proiect de o asemenea anvergura confera atat un plus de valoare pentru toti cei care nu au experienta in domeniile in care studiaza, cat si o reala provocare pentru sansa de dezvoltare in cadrul unui proiect inovator si ingenios. Asadar avantajele se pot face remarcate din unghiul exercitarii unei meserii in care se vor perfectiona tinerii studenti, dar pot fi de asemenea si o rampa de lansare pentru un viitor promitator in cariera. Ne bazam pe parteneriate care sa aiba la baza relatii de reciprocitate de tip win-win situation.

 

           III. Puterea clienţilor

Datorita Zoom-biz Marketing Concept vom putea sa introducem o politica proprie in ceea ce priveste preturile, datorita ideii noi care ne apartine, o consecinta a ei fiind ca oamenii de pretutindeni vor incepe sa aprecieze calitatile serviciilor din ce in ce mai mult, si vor fi dispusi sa plateasca pretul corect pentru a beneficia de aceste servicii si produse. In plus experienta inedita asigura un feedback pozitiv care duce la  reintoarcerea sau recomandarea locatiilor vizitate.

In plus, piata  pe care o vizam include pe romani ca si pe cetatenii straini, noi dorind sa implementam acest concept la nivel european si chiar mondial. Asadar, potentialul in ceea ce priveste puterea clientilor este imens.

 

           IV. Concurenţa din sectorul de activitate

Concurenta  in domeniul marketingului  cuprinde in Romania mai multe companiii romanesti dar si companii multinationale.

Mediul online reprezinta cel mai actual mediu concurential in care activeaza la nivel mondial miliarde de jucatori. Concurenta este acerba in mediul online insa tocmai aceasta face ca mediul sa fie unul cat mai profitabil pentru cei care isi deschid afaceri de tipul magazinelor online.

In baza de date online a site-ului listefirme.ro sunt inregistrare un numar de peste 900.000 mii de firme. Dintre acestea majoritatea au un site de prezentare sau chiar un magazine de prezentare online. Conform normelor europene, sunt prezentate in cadrul site-ului date referitoare la cifra de afaceri a companei vizate si cateva date de identificare.

Conform unei platforme de business romanesti, in domeniul serviciilor de marketing si publicitate exista un numar de 362 de firme pe intreg teritoriul Romaniei in timp ce pe domeniului marketingului direct exista un numar de 92 de firme. Constatam astfel ca mediul in care activam este puternic concurential ceea ce impune standarde de performanta cat mai inalte pentru  cei care isi doresc sa ramana pe piata. Mediul online este susceptibil schimbarilor rapide iar raspunsul nostru trebuie sa fie cel putin la fel de rapid, asadar pentru a putea rezista in acest domeniu este necesar sa detinem resursele materiale si informationale care sa ne asigure acest lucru.

 

4. Produsele si serviciile prevazute a se comercializa in urma proiectului propus.

 

Dupa cum arata si schema de mai jos, pietele pentru produsele si serviciile ce urmeaza a fi comercializate cuprind o vastitate de domenii, conform principiului niselor de piata. Am putea da exemple din multiple domenii insa asta ar presupune o cantitate de informatie mai greu de asimilat si care nu isi are locul aici. Baza conceptului o reprezinta tocmai exploatarea niselor de piata care nu au fost sesizate pana in momentul de fata, si cel mai important aspect care trebuie luat in considerare aici este colaborarea intre mai multe entitati. Vrem sa trecem peste barierele tipice romanesti prin care se individualizeaza orice activitate, si sa alcatuim prin colaborari benefice tuturor partilor o mare entitate care ofera toate posibilitatile fara a mai exista vreo bariera intre acestea.

 

Pentru a putea intelege mai usor mecanismul gandit de noi vom explica punctul de pornire al conceptului. Acesta este reprezentat de un JOC/CARTE  din care deriva ulterior  toate celelalte nise de piata. Asadar prin implementarea acestui JOC/CARTE promovam deopotriva  jocul si aducem si un plus de valoare educationala prin cartea fara de care jocul nu poate fi finalizat. Din punctul de vedere al impactului jocului asupra unui individ este clar ca  amploarea acestuia va fi foarte mare, de aici si promovarea lui, fapt care va duce la  a doua parte a conceptului si anume la lansarea unui site de servicii turistice care ofera posibilitatea de a configura un pachet turistic pentru o anumita zona dorita de client si pliata exact pe necesitatile specifice ale acestuia. A treia veriga a lantului nostru este reprezentata de colaboratorii nostrii care vor fi recrutati din randul Universitatilor si vor oferi clientilor experiente de neuitat prin impartasirea pasiunilor comune. Ne bazam pe acest deziderat de apartenenta la grup si de socializare pe grupe de interese deoarece acesta este principalul mod prin care se asigura o experienta unica si memorabila. Prin vizitarea mai multor obiective turistice se va ajunge la satul traditional romanesc si la componentele sale esentiale carora turistii dornici sa le cunoasca le vor descoperi frumusetea si autenticitatea. De aici pornim catre a patra noastra veriga printr-un program care doreste implicarea fiecaruia in – de exemplu – cultivarea unor plante sau cresterea unui animal pe care sa il identifice ca fiind un bun dobandit in timpul experientei si cu care poate avea o legatura si dincolo de terminarea vizitei, ceea ce se poate realiza in baza unei donatii anuale care sa ajute la conservarea si dezvoltarea respectivului areal. Prin donatile adunate zonele respective vor fi cultivate si respectiv dezvoltate fapt care implicit va genera culturi care vor trebui exploatate, motiv pentru care isi  justifica aparitia cea de-a cincea veriga si anume microferma. Identificam astfel un potential de dezvoltare foarte mare si putem intelege utilitatea acestor colaborari care vor aduce beneficii tuturor celor implicati.

Produsele ce urmeaza a fi comercializate in urma proiectului de natura cat mai vasta. In desenul de mai jos este ilustrat un singur exemplu de o astfel de ramificatie. Exemplele pot continua acoperind toate domeniile si serviciile de activitate existente la momentul de fata pe piata.

Pentru a putea intelege mai bine diagrama de mai sus vom explica  de unde deriva si ce semnifica toate domeniile mai sus enumerate.

Nucleul acestui simplu exemplu este un salon de infrumusetare. O persoana va veni la acest salon de infrumusetare pentru a se coafa, la cosmetica, manichiura, pedichiura, masaj, bronzare, etc. In interactiunea cu personalul salonului va aminti poate care sunt unele pasiuni sau dorinte personale. Poate ca va dori de exemplu nu doar sa isi schimbe coafura ci si o remodelare corporala, ceea ce presupune implicarea unui chirug plastician. Asadar putem observa ca de la nucleul nostru am dezolvat alte nise de piata. De la interventia chirurgicala poate deriva si dorinta de a arata si a se simti bine in continuare, fapt care poate fi concretizat prin adoptarea unui regim de viata sanatos si sportiv,ceea ce implica si o sala de sport, sau un nutritionist care va stimula prin sfaturile lui consumul de alimente ecologice romanesti.

Drept urmare putem vizualiza mult mai usor acum aceste domenii si ne putem da seama ca de fapt acestea reprezinta nise de piata care dezvolta alte nise de piata, este o actiune in lant care se propaga neincetat. Acest lucru se poate realiza doar prin colaborarea tuturor domeniilor de activitate si prin constientizarea faptului ca uniti suntem mai puternici iar informatia reprezinta cea mai puternica arma a zilelor noastre. Transparenta oferita de Zoom Biz Marketing Concept ne ajuta sa constientizam si sa analizam toate elementele unui intreg, putand astfel sa analizam si sa fim liberi sa alegem gradul de implicare in acest proiect.

 

5. Descrierea procesului tehnologic de vanzare/de consum/de achizitionare

Intr-o prezentare cat mai succinta vom ilustra mecanismul de functionare al produsului JOC – CARTE. Este lansat pe piata un joc care cuprinde si o carte ce ofera toate indiciile necesare in vederea terminarii jocului. Prin intermediul comunicarii din cadrul familiei si a mediului interuman, ideea jocului va fi raspandita de catre copilul care il joaca, acesta dorind sa exploreze si mediul real inspirational al jocului. Astel parintii acestuia vor accesa site-ul de pachete turistice oferite de catre extensia jocului, site care ofera o gama diversificata de  activitatii de petrecere a timpului liber. Acestia vor achizitiona o astfel de excursie in cadrul careia vor fi condusi de care ghizi specializati catre obiectivele de interes oferindu-li-se toate informatiile necesare. Vizitand regiunile respective vor ramane impresionati de frumusetile oferite de natura si odata ce si serviciile de care au beneficiat sunt de ce mai buna calitate vor dori sa revina si chiar vor recomanda acele locuri si prietenilor. In plus, vor fi legati de locul vizitat prin – de exemplu – copacul fructifer plantat, cu care vor pastra legatura in mediul online si de ale carui produse ecologice se vor bucura, in schimbul unei donatii.

 

6.Descrierea investitiei necesare

Pentru conceperea unui joc pe computer ar fi necesar un capital de aproximativ 20 milioane de euro, insa ideea conceptului nostru presupune colaborari in vederea obtinerii unor beneficii de ambele parti, astfel ca acest joc poate fi conceput prin colaborarea mai multor Universitatii din Romania in vederea elaborarii  acestuia, urmand ca participantii sa fie recompensati ulterior. De exemplu, studentii Facultatii de Informatica pot lucra intr-o tabara de vara sub conducerea unui expert bine platit la acest joc, in acest caz ei vor invata si se vor autoperfectiona, si numele lor va figura in acest proiect, garantie a priceperii lor in campul muncii de mai tarziu. Toti acei studenti colaboratori vor beneficia de parteneriatul  inteligent alcatuit conform Zoom Biz Marketing Concept, in urma caruia vor avea cu siguranta un CV mai bogat, cunostinte mai multe si totodata mai multe sanse de reusite in domeniu.  Acelasi principiu se aplica tuturor niselor de piata implicate.

Pentru conceperea si implementarea  unui plan de marketing avem nevoie de anumite resurse. Avand in vedere specificul proiectului pentru a putea implementa conceptul de marketing avem nevoie de colaboratori care vor face parte din acest maret proiect. Asadar enumeram:

  1. Facultatile de Informatica din Romania
  2. Facultatile  de Jurnalistica si Filologie din Romania
  3. Antreprenori agronomi din toate regiunile tarii
  4. Asociatia turistica Ghizii Romaniei
  5. Facultatile de Turism din Romania
  6. Unitatile de cazare – hoteluri, pensiuni, cabane din cadrul tuturor obiectivelor    turistice
  7. Asociatiile nationale de Mestesugari Romani
  8. Ministerul Agriculturii a Romaniei,
  9. Ministerul Turismului a Romaniei

10. Ministerul Educatiei a Romaniei.

In anul universitar 2012-2013  numarul studentilor a fost de aproximativ 400.000 de la universitatile de stat de pe locurile bugetate si cele cu taxa si aproximativ 108.000 de masteranzi. Numarul celor din anul I este mai mic decat anul trecut, ca urmare a scaderii cifrei de scolarizare si a rezultatelor slabe de la examenul national de bacalaureat.

La Universitatea din Bucuresti sunt in total 34.089 studenti inscrisi, din care 23.415 sunt la nivel licenta, 8.218 sunt la nivel masterat, 2.456 la nivel doctorat.  Academia de Studii Economice avea in acest an universitar  aproximativ 25.000 de studenti la toate ciclurile de studii. Universitatea din Bucuresti este singura institutie de invatamant superior din Romania prezenta in Clasamentul International al Universitatilor pe Specializari – QS World University Rankings by Subject 2013. Universitatea din Bucuresti s-a clasat in primele 200 de universitati din lume la doua discipline: limbi straine si media si comunicare, potrivit unui comunicat primit de HotNews.ro de la QS.

 

Conform datelor oficiale furnizate de Institutul National de Statistica  situatia studentilor pe grupe pe specializari se prezinta  sub forma urmatorului  grafic.

 

Sursa: http://www.insse.ro/cms/files/Anuar%20statistic/08/08%20Educatie_ro.pdf

   7.Necesarul de personal

In cazul acestui proiect necesarul de personal este un aspect foarte important, asigurand reusita sau esecul acestuia. Doar in momentul demararii proiectului, prin dorinta exprimata a tuturor celor care doresc sa se implice in implementarea lui vom putea  enumera un numar de persoane a caroro implicare este necesara.

 

            8. Activitatile prevazute pentru implementarea proiectului

Activitatile prevazute in vederea implementarii proiectului sunt urmatoarele:

 

Nr. Crt Activitatea intreprinsa Obiectiv
1. Lansarea programului in mediul online Cooptarea cat mai multor colaboratori
2. Prezentarea programului catre Universitati Colaborari cu toate Universitatile vizate
3. Prezentarea programului catre Ministerele Romaniei, Asociatiile Turistice, Mestesugarilor Sprijinul Ministerelor Turismului, Educatiei si Agriculturii, asociatiilor Turistice, Mestesugarilor
4. Convocarea partilor implicate in vederea dividerii sarcinilor Demararea procesului de implementare propriu-zisa a proiectului
5. Supervizarea  indeplinirii sarcinilor stabilite  
6. Trainingul tuturor colaboratorilor in vederea implementarii politicii companiei  
7. Demararea Jocului Carte  

 

 

 9. Strategia de marketing propusa

Piata tinta a companiei

Mediul online a devenit un mijloc de comunicare unanim acceptat la nivel mondial. Numarul utilizatorilor a cunoscut o evolutie uimitoare, doar in Romania inregistrandu-se un numar de 9.642.383 milioane utilizatori de internet avand o rata de penetrare de 44, 1%. Din acest procent  5.374.980 milioane sunt utilizatori de Facebook cu o rata de penetrare de 24.6% conform Strategy Analytics Inc.

Avand in vedere evolutia crescanda a pietei jocurilor video care au inregistrat cresteri cu 20 % in anul 2012 fata de anul precedent este preconizat ca anul 2013 sa inregistreze cel putin acelasi succes. Totodata daca discutam despre domeniul turistic acesta a cunoscut in anii precedenti ascensiuni uluitoare si a devenit un domeniu mult mai complet si complex, astfel ca se asteapta ca anul acesta sa se inregistreze cresteri ale numarului turistilor veniti in Romania.

Produsele si serviciile dorite a fi implementate se adreseaza persoanelor cu orice tip de venituri si educatie, care pun pret pe calitatea produselor cat si pe calitatea timpului liber petrecut alaturi de cei dragi in locuri care sa le genereze amintiri memorabile.

Segmentele de varsta vizate cuprind de la tineri si pana la segmentul varstei a treia. Este vorba de acele persoane care sunt in contact cu piata mondiala, economica si de comunicare, si care aspira la servicii calitative personalizate.

In tabelul de mai jos sunt reprezentate canalele de comunicare prin care dorim sa ajungem la piata tinta.

 

Canalele de comunicare

Word of mouth

On-line

Mass media

Offline

– una dintre cele mai eficiente si credibile  metode pe promovare, gratuita. – Website propriu www.trustme.ro –       Comunicat de presa –       Panouri stradale
– E-mailuri –       Spot radio –       Afise
-Site-uri de specialitate –       Spot Tv –       Flyere, brosuri-       Conferinte
– Blog-uri –       Presa scrisa
-Retele de socializare.- Conferinte- Articole in mediul online –       Bannere publicitare

 

 

Pozitionarea produselor si serviciilor

 

In vederea stabilirii directiilor de activitate spre care se indreapta compania, se stabileste o strategie de marketing care mobilizeaza resurse umane, financiare si materiale in scopul atingerii obiectivelor stabilite.

Avand in vedere dinamica pietei pe care va patrunde compania, respectiv mediul online, aceasta va adopta o strategie de crestere in cadrul pietei.

Din punct de vedere al  situarii in cadrul structurii pietei, compania adopta o pozitie diferentiata fata de clienti deoarece gama de produse si servicii  este foarte vasta si preturile se intind pe un domeniu larg.

Compania adopta o strategie activa fata de ritmul schimbarilor deoarece nu este lider de piata. Fata de concurenta – daca aceasta va exista – compania va adopta o pozitie ofensiva.

Din punct de vedere al pozitiei fata de exigente se va adopta strategia exigentelor ridicate.

 

Pretul/ Tariful

In functie de nivelul lor, compania va aplica strategia preturilor/tarifelor dupa costuri. In functie de mobilitatea pietei vor fi practicate preturi constante de perioade lungi de timp. In functie de gradul de diferentiere, compania foloseste strategia preturilor diferentiate pe game de produse si servicii.

 

Distributia

In cazul vanzarii produselor, compania va folosi mai multe tipuri de canale de distributie in functie de nisa de piata vizata, astfel incat vom avea si canalul direct de distributie de tip vanzator-cumparator insa este posibil sa fie utilizat si cel mai lung canal de distributie.

Fiind singura companie de marketing online care distribuie un astfel de concept, se va folosi strategia exclusiva.

 

Studiul pietei mediului online

studiu de mktMediul online a devenit un subiect de o amploare extraordinara. Astazi mediul online a devenit, din perspectiva unei categorii foarte mari si in crestere de consumatori, prima unealta utilizata in tot ceea ce intreprind.

S-a crezut ca nimeni nu o sa mai trimita scrisori odata cu aparitia telegrafului, despre televiziune s-a spus ca o sa ingroape radioul iar Internetul ar fi trebuit sa insemne sfarsitul televiziunii.

Cu toate acestea toate cele trei mijloace de comunicare au reusit sa isi imparta spatiul tocmai prin prisma faptului ca acesta este infinit, iar internetul  ofera mai mult decat toate celelalte mijloace de comunicare datorita  avantajelor sale multiple. Internetul nu are bariere de timp si spatiu, comunicarea se poate realiza la orice ora, din orice colt al lumii putem avea acces la informatie rapid si in modul cel mai eficient posibil.

In anul 2010 doar 40% dintre cei care foloseau internetul aveau peste 15 ani iar in anul 2012 procentul este de 48,7% inregistrand o crestere de peste 8 puncte procentuale.

Se estimează că în anul 2012 emailul a fost folosit de 2,2 miliarde de oameni. În conditiile în care populatia planetei depaseste cu putin cifra de 7 miliarde, sunt foarte multi cei care înca nu au acces la aceasta foarte populara forma de comunicare. Cei 2,2 miliarde de oameni care folosesc emailul au 4,3 miliarde de adrese si generează zilnic aproximativ 144 miliarde de mesaje.

În luna decembrie a anului trecut, numarul paginilor web a ajuns la 634 milioane. Doar 51 milioane de pagini web au fost create în 2012. O pagina web medie a devenit cu 35% mai mare în 2012, dar se încarca cu 4% mai lent. Numarul site-urilor bazate pe platforma WordPress a ajuns la aproape 60 milioane, iar 48 din cele mai vizitate 100 de bloguri o folosesc.

Numarul utilizatorilor de internet a ajuns în 2012 la 2,4 miliarde. In Europa exista in jur de 500 de milioane de utilizatori de internet, rata de penetrare a serviciilor online fiind de 61,3%. Pe de alta parte, internautii din Europa reprezinta in jur de 22,1% din totalul utilizatorilor de internet la nivel mondial, cifra estimata la circa 2,26 miliarde de persoane, conform datelor Internet World Stats din luna decembrie a 2012.

Romania se claseaza pe locul al 11- lea cu circa 8,57 milioane de internauti, insa cu o rata de penetrare a serviciilor web de 39,2%, una dintre cele mai mici din Europa.  In spatele tarii noastre se afla doar Ucraina cu un procent de 33,9%, Moldova cu 33,1% si Kosovo cu 20,7%.  Pe de alta parte, internautii din Romania reprezinta in jur de 1,7% din totalul utilizatorilor de internet din Europa.

 

                                 Publicitatea si Promovarea vanzarilor

Promovarea se face pe site-ul www.trustme.ro dar si pe site-urile de profil.

Compania adopta strategia promovarii imaginii deoarece inca nu este un brand ajuns la maturitate; in functie de segmentarea pietei, compania adopta o strategie dispersata pentru ca se axeaza pe mai multe categorii de produse si servicii ce se adreseaza mai multor segmente de piata.

Obiectivul campaniei promotionale este cresterea  cotei de piata.

 

                                    Mixul de promovare pe internet

Compania va promova si expune conceptul de marketing propriu gratuit atat pe site-ul www.trustme.ro dar si pe site-urile de profil. Totodata promovarea se va face si prin intermediul tuturor colaboratorilor proiectului.

 

 

10. Ipotezele si riscurile majore (Analiza SWOT)

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

–       Awareness–constientizarea pe toate planurile a acestei idei si a urmarilor ei pozitive-       Transparenta  totala a programului.-       Potential de dezvoltare foarte mare.-       Resurse naturale si socio-culturale multiple, care genereaza piete de nisa.-       Numarul internautilor in crestere.-       Sprijin si consiliere permanenta acordate de catre initiatorii programului .-       Capital uman de foarte buna calitate.-       Numarul de turistii straini tot mai ridicat.-       Valori traditionale ce genereaza capital de piata. –       Implicarea cat mai multor persoane pentru reusita proiectului.-       Proiectul necesita timp.

OPORTUNITATI

AMENINTARI

–       Imbunatatirea calitatii vietii.-       Imbunatatirea serviciilor online.-       Dezvoltarea infrastructurii.-       Colaborarea globala in vederea aplicarii proiectului si in alte tari.-       Dezvoltarea programelor de cooperare nationala.-       Dezvoltarea antreprenorilor romani.-       Dezvoltarea identitatii nationale si brandurilor romanesti. –       Neimplicarea persoanelor-       Mentalitatea tipic  romaneasca .

 

Asadar conform analizei Swot putem deduce faptul ca implementarea proiectului va fi un succes in conditiile promovarii suficiente. Un succes binemeritat care sa poata readuce Romania pe pozitia de tara europeana, dezvoltata si prospera.

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top