Home / Zoom Biz / Proiectul “Copacul nostru”

Proiectul “Copacul nostru”

proiectul copacul nostruOmenirea a pierdut aproape jumătate din pădurile sale, de cand s-a inceput practicarea agriculturii acum 10.000 de ani si pana astazi. Cea mai mare parte  a pierderilor au survenit pe parcursul ultimului secol. La momentul actual pădurile acoperă 30% din suprafaţa terestră a globului, cca. 3,9 miliarde de hectare. Pierderile şi modificările din structura pădurilor sunt cauzate în principal de transformarea în terenuri arabile şi supraexploatările masei lemnoase, pentru a răspunde cerinţelor în creştere de produse forestiere (combustibil, hârtie, cherestea).

Conform statisticilor  situatia actuala a zonelor impadurite este urmatoarea:

  • Pentru a compensa pierderea de copaci din ultimul deceniu, ar trebui să fie plantate 130 de milioane de hectare (1.3 milioane de km pătraţi) sau o suprafaţă de aproximativ 5,5 ori suprafaţa României.
  • Acoperirea a 130 de milioane de hectare cu pădure (1 hectar este echivalentul a 10.000 de metri pătraţi) ar presupune plantarea a aproximativ 14 miliarde de copaci pe an, timp de 10 ani. Aceasta presupune ca fiecare om de pe Pământ să planteze şi să îngrijească doi copaci în fiecare an (pe parcursul a 10 ani).

 

Cu toate acestea, prin operaţii de împădurire şi plantare nu pot fi reparate integral pierderile din cadrul biodiversităţii ce însoţesc supraexploatarea pădurilor. Previziunile pentru deceniile următoare arată că cererea de produse lemnoase şi transformarea suprafeţelor împădurite în terenuri agricole şi cu alte utilizări este în creştere.
Conservarea solului, reglarea circuitului apei, controlul inundaţiilor şi al secetei, stocarea nutrienţilor şi reciclarea lor, reglarea climei şi a microclimatului, menţinerea biodiversităţii sunt servicii furnizate de ecosistemele de pădure fără de care economiile naţionale nu ar putea fi funcţionale.

 

Valoarea anuală a principalelor servicii furnizate de păduri la hectar exprimată în dolari:

Servicii Valoarea anuală la hectar ($)
Reglarea climei 141
Controlul eroziunii solului 96
Stocarea şi reciclarea nutrienţilor 361
Recreerea 66
Altele 305
Total mondial 969

 

  • Într-un an, un copac obişnuit absoarbe peste 6 kg de CO2 şi elimină oxigen suficient pentru o familie de patru persoane.
  • Un zbor de cursă lungă produce 3.75 de tone de dioxid de carbon (sau o tonă de carbon).
  • Peste 60% din cantitatea de oxigen generată anual este produsă de păduri.
  • În România covorul vegetal produce 40 milioane tone de oxigen anual.
  • În sezonul estival, un hectar de pădure poate să absoarbă o cantitate de dioxid de carbon egală cu cea eliminată în acelaşi timp de 200 de persoane.
  • Un fag adult, de 25 m înălţime şi cu diametrul coroanei de 15 m, produce într-o oră necesarul de oxigen al unui om pentru 3 zile (1,7 kg).
  • 1000 km parcurşi de un automobil consumă necesarul de oxigen al unui om pentru un an.
  • Pentru producerea unei tone de lemn arborii din pădure consumă şi stochează 1,8 tone de dioxid de carbon şi eliberează în atmosferă 1,3 tone de oxigen.
  • Comparativ cu terenurile fără vegetaţie, unde eroziunea solului variază între 140-750 mc/an/ha, în pădure aceasta este sub 0,1-2,5 mc/an/ha.
  • În cazul vânturilor obişnuite, de până la 3-4 m/s, de la aproximativ 100 m în adâncimea pădurii domneşte calmul.

 

Se estimeaza ca ecosistemele de pădure de pe Pământ stochează la nivelul lor mai mult carbon decât întreaga atmosferă.[1]

 

Suprafaţa pomicolă a României era în 1989 de 239.500 ha, în 2007 de 206.000 ha, iar în 2011 de 155.600 ha. Alte surse vorbesc despre 134.000 ha, în 2012. Nu se stie cu siguranta, vorbind despre indicatorii din 2011, dacă au fost luate în considerare doar livezile comerciale sau şi pomii răzleţi din gospodăriile individuale. Cert este că de mai mulţi ani se vorbeşte despre necesitatea refacerii livezilor din România, distruse în mare parte, însă acest lucru nu s-a realizat prin vreun program naţional, ci doar prin efortul fermierilor, generat de dorinţa dezvoltării unor afaceri private în domeniu.[2]

 

Până acum, s-a discutat intens despre transferul în pomicultură al programelor europene de tipul reconversiei şi modernizării plantaţiilor, aplicate cu succes în viticultură. Deocamdată nu se cunoaşte nimic concret nici despre data începerii finanţării şi nici dacă programul va fi cu adevărat aprobat.

 

Zoom Biz Marketing Concept  vine in intampinarea acestei reale probleme cu ideea dezvoltarii unui program prin care sa refacem livezile din Romania si totodata sa oferim clientilor nostri o perspectiva unica printr-o experienta memorabila.

Prin ideea inovatoare a conceptului Zoom Biz Marketing Concept, programul “Copacul Nostru”  aduce in atentia tuturor in primul rand aspectul ingrijorator al poluarii si distrugerii climei, distrugere care se agraveaza odata cu defrisarile masive ce au avut loc in ultimele decenii.

 

Prin programul acesta dorim sa imbunatatim viata tuturor, sa aducem mai aproape de fiecare posibilitatea de a contribui direct la conservarea si imbogatirea mediului inconjurator.

Prin programul nostru oferim tuturor celor care aleg sa viziteze o zona de interes turistic din Romania, posibilitatea de a planta un copac si de a-l intretine pe parcursul evolutiei sale, iar  acest lucru  poate fi realizat si subventionat printr-o simpla donatie.

 

Toti aceia care viziteaza plaiurile romanesti si isi doresc sa aiba parte de experienta inedita de a planta un copac si de a avea grija de el pot face acest lucru prin simpla adoptare a unui puiet, de care va avea grija prin donatii anuale care vor ajuta la dezvoltarea livezii din care face parte respectivul puiet, primind in schimb fotografii pe mail cu pomul respectiv in crestere si, odata cu maturizarea acestuia, produse din fructele sale .

 

Prin acest demers sunt atinse mai multe obiective atat sub aspectul  responsabilizari persoanelor care aleg sa planteze un copac, prin educarea acestora privind conservarea mediului inconjurator, si se obtin multiplele beneficii pe care  le genereaza o livada prin cantitatea de oxigen produsa si prin recolta ecologica propriu-zisa. Asadar identificam o piata care aduce impreuna mai multe probleme si le rezolva. Stimulam astfel dezvoltarea acestui concept si pe alte domenii ale agriculturii fiecare putand sa opteze poate pentru adoptarea unui ied, a unui cal sau orice altceva care sa  ajute la imbunatatirea si intretinerea mediului si a biodiversitatii, si sa aduca beneficii materiale si satisfactii emotionale.

 

Mai multi turisti dornici de a adopta un copac inseamna o livada, apoi mai multe livezi, asadar aspectele pozitive vor fi multiple, atat prin natura roadelor care vor genera beneficii materiale dar si prin aportul adus la imbunatatirea mediului inconjurator. Intregul proiect se bazeaza pe agricultura ecologica, rezultand astfel produse bio, organice fara  erbicide sau alte componente chimice.

 

Daca se doreste o monitorizare mai atenta a propriului pomisor, se poate opta si pentru posibilitatea de a primi fotografii cu toate etapele dezvoltarii pomului precum si poze cu infatisarea acestuia in toate cele patru anotimpuri. Un aspect de remarcat este si acela ca cei care adopta un puiet vor dispersa informatii prietenilor, cunostintelor, fapt ce va aduce si mai multi sustinatori ai proiectului, prin cea mai credibila metoda de promovare, word-of-mouth.

gem, produse eco Primii ani de viata ai pomului vor fi fara rod, insa in momentul in care se va ajunge si la roadele pomilor, “ingrijitorii” acestora vor primi o mostra de fructe din copacul adoptat de ei si un borcan cu gem.

 

Dezvoltarea livezii aduce cu sine si dezvoltarea unei entitati care sa exploateze roadele culese direct din inima naturii. Produsele obtinute sunt bio si vor sunt disponibile atat in magazinele aflate in cadrul livezilor si locurilor pe care le viziteaza turistii cat si online. Drept urmare cei care isi monitorizeaza prin intermediul mediului online pomisorii adoptati pot achizitiona produsele bio direct din caminul lor prin intermediul unui magazin online.

Identificam de aici potentialul dezvoltarii unei alte nise de piata si anume dezvoltarea unei microferme care sa se ocupe cu exploatarea recoltelor obtinute si care va functiona dupa normele europene si  va realiza produse bio de cea mai buna calitate si in deplina concordanta cu normele ecologice existente.

prezentare

    Putem observa astfel cum o simpla plantare a unui copac aduce dupa sine multiple nise de piata care dezvolta un potential de piata  foarte bun. Esentiala este constientizarea faptului ca impreuna putem reusi si impreuna putem sa avem rezultate uimitoare. Mai multi turisti inseamna mai multi copaci plantati asadar investitia va fi mai mare ceea ce va genera o  crestere economica ca rezultat al locurilor de munca oferite cat si a dezvoltarii pietei romanesti. Totodata produsele made in Romania vor capata deschidere si influenta economica si comerciala asupra tuturor statelor membre ale Uniunii Europene, fapt care va aduce un plus capitalului de imagine al Romaniei.

 

Observam faptul ca prin inlantuirea tuturor acestor verigi se dezvolta de fapt nise de piata care dezvolta alte nise de piata asadar ideea conceptului Zoom-biz Marketing se aplica in totalitate. Tot ceea ce trebuie sa facem noi este sa constientizam ca impreuna suntem puternici si ca trebuie sa colaboram intrutotul pentru a reusi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top