Home / Dictionar / Brand

Brand

Acest termen este din ce in ce mai utilizat in ultima vreme, din cauza omniprezentei marketingului si advertisingului in viata noastra cotidiana. Pentru ca el este o parte integranta in cadrul Zoom-biz Marketing Concept, il vom explica in continuare, impreuna cu celelalte cateva expresii care decurg de aici.

Brandul este totalitatea caracteristicilor unui produs sau serviciu, sau a unei serii de produse ori servicii, care le diferentiaza de celelalte existente pe piata. El este compus din cateva elemente care il fac usor identificabil odata ce este prezent in imaginarul colectiv: nume, semn(logo) sau headline. Odata recunoscut de consumator, un brand este o garantie ca produsele sau serviciile identificate au calitatile si particularitatile specifice. De asemenea, un brand este o consecinta necesara a pietei , el apare pentru ca e nevoie de el, si este pana la urma rezultatul interactiunii dintre consumator si producator. In acest sens, brandul este personalitatea care identifica pe piata un anumit produs sau serviciu, si este caracterizat de modul in care relationeaza cu membrii grupului targetat – consumatori, parteneri, investitori, etc.

Pe scurt, brand inseamna identitatea si personalitatea unui produs, asa cum apar ele pentru segmentul de piata caruia i se adreseaza, si ofera consumatorului certitudinea calitatilor care il caracterizeaza.

Identitatea de brand este obtinuta in urma campaniilor publicitare si a solutiilor de marketing aplicate. Una dintre cele mai eficiente strategii de marketing este asa numitul emotional branding, termen folosit pentru a ilustra acele constructii de branduri care se adreseaza inteligentei afective a consumatorului, adica utilizeaza emotiile, aspiratiile si nevoile acestuia pentru a-l fideliza si a-l face sa capete awareness in legatura cu brandul respectiv. Acest tip de branding este eficient cand declanseaza un raspuns emotional la membrii grupului spre care este indreptat.

Zoom-biz Marketing Concept utilizeaza cu precadere acest tip de branding, fiind vorba de un sistem care provoaca awareness si sensibilizeaza individul uman la nevoile celorlalti cat si la diverse situatii pozitive care conduc la comunicare si socializare interumana. Scopul acestui concept este de a crea o legatura reala intre oameni diferiti, superioara aceleia tipice dintre producator si consumator. De altfel, rezultatul socializarii pe care acest concept o urmareste este acela de a crea relatii reale si durabile intre oameni, in scopul crearii de locuri de munca si pentru a dinamiza piata, prin crearea de nise de piata.

In acelasi timp, utilizarea acestui tip de branding emotional presupune realizarea unui brand puternic si necontradictoriu, pentru ca utilizeaza capacitatea consumatorului de a intelege mesaje care promoveaza un anumit sentiment asociat cu brandul, iar pentru a face asta este nevoie de discursul de marketing nemijlocit, coerent si transparent care defineste Zoom-biz Marketing Concept.

In loc de concluzie vom spune ca brandul Zoom-biz se adreseaza tuturor grupurilor de consumatori, si ca mizeaza pe interesele lor comune si pe scopurile lor convergente, fiind un concept definit de cooperare, parteneriate, si awareness, pentru a dezvolta constiinta colectiva si a o adapta la noile conditii spre care trebuie sa evolueze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top